Dynamo Laadregelaar Kip Ei verhaal

Op 17 mei 2019 08:13:17 schreef MGP:
Wees een beetje realistisch...

Waarschijnlijk nergens. Een motor kan zijn remanent magnetisme na kortere of langere tijd verliezen.

Maar in dat geval is volgens mij de ankerstroom een nog groter probleem.

Daar heb je gelijk in.

Vanwaar al die ontkenning? e:/ misschien een linkje die uw bewering ondersteund.

Vraag snap ik niet. Ik weet dus niet over welke bewering je een linkje wilt.

Op 17 mei 2019 11:25:26 schreef MGP:
De vraag is dan hoe neem je de flux weg tussen 2polen met (licht)remanent magnetisme?

Een (niet zo reëele) oplossing is een negatieve stroom met de juiste sterkte door de veldwikkelingen te sturen.

Op 17 mei 2019 14:47:00 schreef Franssel:
[...]Tja van dat hak op de tak springen gaat mij ook boven mijn pet hier .

het begon leuk met een vraag en direct goede antwoorden tot niet of slecht lezende er iets anders van maakte om interessant te doen over op holslaande motoren en wiskundige problemen

Het in inderdaad een behoorlijke topic-kaap geworden. De oorsprong is het feit dat sommige posters @rew's stelling

Verminder het magnetisch veld en een motor (gaat licht belast) sneller draaien.

niet geloofden. Ook het gedrag van een gelijkstroommotor met veldsterkte nul (niet veldstroom!) wordt niet door iedereen goed begrepen.

Op 17 mei 2019 18:46:57 schreef ohm pi:
[...] Ook het gedrag van een gelijkstroommotor met veldsterkte nul (niet veldstroom!) wordt niet door iedereen goed begrepen.

Het is op dat moment ook geen motor meer. Fysiek wel, maar niet meer kwa werking.

Inderdaad. Er is geen motor meer. En @rew mag zijn whisky fles weer terug :-)

[Bericht gewijzigd door ohm pi op zaterdag 18 mei 2019 21:22:43 (40%)