Radio/Navigatie code opzoeken?

Hallo

Ik ben op zoek naar de code van de radio/navigatie systeem. Het staat nergens aangegeven en kan hem nu niet gebruiken. Hoe kan ik aan de code komen? Alvast vriendelijk bedankt!!!

Zie foto van de navigatie/radio systeem.

Ik vind de opdruk wel amusant... ;)

"Non-robust component - scrap if dropped."

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Het is vermoedelijk een Smart. Daar kan het zijn dat de code alleen via de dealer op te zoeken is of uit te lezen met een apparaat. Je hebt sowieso het ingeslagen serienummer nodig om een kans te maken op decoderen. Aan de eerste letters van dat serienummer kun je zien onder welke fabrikant hij administratief valt (bijvoorbeeld: MC=Smart, BP=Blaupunkt).

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Het komt inderdaad uit een smart fortwo. En ik wist niet of de serienummer achterop zou staan, maar ik zal even kijken naar de opgedrukte serienummer op de zijkanten of onderkant.

Franssel

Golden Member

Op 15 mei 2019 21:04:38 schreef Nathy:
Het komt inderdaad uit een smart fortwo. En ik wist niet of de serienummer achterop zou staan, maar ik zal even kijken naar de opgedrukte serienummer op de zijkanten of onderkant.

voertuigindentificatie nummer staat op kentekenbewijs (vin nr) is dus chassis nr

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
maartenbakker

Golden Member

Dat is weer wat anders, kan zijn dat de dealer daar wel om vraagt maar als hij te decoderen is heb je het ingeslagen serienummer op de autoradio zelf nodig.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."