Versterker Ultrasonic Receiver

Op 17 mei 2019 14:12:30 schreef Nieuwlaar:
[...]
Synchronisatie zal worden gedaan doormiddel van RF en software.

Ik krijg een beetje een "en een kwart hydraterende technologie" gevoel bij die zin...

(Dove reclame. Voor de dames gaat er altijd een kwart hydraterende creme in, bij de mannen een kwart hydraterende technologie. Komt waarschijnlijk uit hetzelfde vaatje, wellicht is er ook nog ergens een vaatje "inovatie", een vaatje "software", en een vaatje "cloud". Mengen naar smaak en alles komt goed.)

Dat terzijde...

Op 17 mei 2019 12:57:35 schreef Nieuwlaar:
[...]
Dit is inderdaad een goede. Geen idee waarom ik dit heb gedaan maar heb nu de GND van de 12 V source gebruikt en krijg nu dit resultaat:

[afbeelding]

Wacht ff. Op die foto staat in het geheel geen ground aansluiting van je 'scope...

Je meet spanningen altijd " ten opzichte van " iets. Handigste is vaak ten opzichte van ground. Dus die moet je wel aansluiten.

Ik zou je eigenlijk ook willen aanraden een scope-probe te gebruiken, maar als je dan toch zo'n BNC-banaan adapter gebruikt, gebruik dan daar de groundaansluiting ook van.

Plaatjes kun je trouwens ook met de "upload" knop onder je bericht plaatsen (Da' s waarschijnlijk makkelijker dan imgur, en gaat alleen "stuk" als CO stuk is, niet als imgur stuk is of besluit extern embedded niet meer te ondersteunen)

Blog // Backwards Lightspeed Bus: i*i=-1, so iic=-c.