Behuizing af, simpele vraag voor Rectifier !

Beste CO'ers.

Weet iemand als je 2 van deze lage 6800uF plaast, op je gelijkrichter.

Of je dan zo 2 stuks bij kan plaatsen van 2200uF ? aan de rechter kant van WVW_RECTIFIER?

Of moeten ze dan alle 4 gelijk zijn?

Groet, Wouter

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Het kan.
Maar waarom wil je naast 6800µF nog 2200µF parallel schakelen?
Dat heeft naar mijn mening vrij weinig zin. Toleranties bij deze capaciteiten zijn vrij groot en heb je last van te veel rimpel op je voedingsspanning, dan zou ik gewoon 6800µF erbij zetten.

Parallel kun je de capaciteiten gewoon optellen. In dit geval: 6800 + 2200 = 9000 µF. Ik zou 2x 4700 = 9400 µF daarvoor een elegantere oplossing vinden. Waarom 2200 µF ernaast? Misschien omdat Wouter die 6800 µF al had liggen, en 2200 µF erbij goedkoper is dan vervangen door 4700 µF elco's?

Maar is het nodig / nuttig? Zijn er metingen gedaan die suggereren dat meer capaciteit gewenst is? Zo nee, wat is dán de reden? Of hoe ben je op de die 9000 µF uitgekomen? Domweg "meer = beter" gaat in het geval van afvlak elco's niet altijd op.

Komt omdat ik 2 ringkenen van elk 175VA had gekocht bij de radiomarkt. En het versterker schema is 250VA

Deze had ik nog liggen en vandaar dat ik voor de safety er 2 bij wil plaatsen.

Ga ik nu op farnell zoeken naar 2 lage 63V elco's van ongeveer 2200uF

Bedankt voor jullie hulp.

Groet, Wouter

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Het kan sowieso, en eigenlijk is het helemaal geen slecht idee om juist verschillende condensators/elco's parallel te zetten; die verschillende types hebben allemaal verschillende eigen resonantie frequenties, waardoor die niet overlappen. De kans dat je daar last van gaat krijgen is minimaal, maar het is in de basis zeker geen slecht idee.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken