Samsung UE32B6000 start niet door

maartenbakker

Golden Member

UE32B6000VPXXN komt na aanzetten een paar seconden op, relais klikt weer uit, en het hele proces herhaalt zich. Bij losnemen van de kabel tussen voeding en mainboard, schakelt de voeding netjes aan, inclusief backlight.

De fout zit dus op het mainboard, iemand een suggestie? Flash defect? BGA los? Iets simpelers? Hoe stel ik dat het beste vast?

Ik heb aan de diverse spanningsregelaars op het mainboard gemeten en die lijken op het eerste gezicht in orde.

Ik realiseer me net dat ik de lokale bediening nog niet heb losgekoppeld, dus dat test ik morgen nog even. Lijkt trouwens niet het probleem, want hij moest en kon wel met de afstandsbediening aangezet worden.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 23 mei 2019 03:25:34 (20%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Reboot dus?? ik zou eerst het geheugen IC even resetten door pootje 8 en 5 ( SDA met VCC) met elkaar verbinden en TV opstarten. Wacht totdat TV opkomt en zet TV uit. verbinding weghalen en TV opstarten op normale manier. ICtje zit boven processor.

maartenbakker

Golden Member

Heeft even geduurd, sorry.

Als ik de doorverbinding bij IC7011 maak (het dichtst bij de processor) dan gaat het toestel gewoon de bootloop in als ik het aanzet en na losnemen ook.

Als ik de doorverbinding bij IC7008 maak (schuin erboven) dan kan ik het toestel niet aanzetten en na losnemen gewoon weer de bootloop.

Is wel een erg korte bootloop, paar seconden hooguit.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

hey maartenbakker heb hier ooit het zelfde geval staan gehad maar een 40inch,heb daar lang achter moeten zoeken maar bij mij zaten er 2 kortgesloten mosfets aan de aansluiting van de backlight verlichting deze vervangen en probleem opgelost

maartenbakker

Golden Member

Als ik de verbinding naar het mainboard losneem, gaat de backlight wel gewoon branden, dus dan zal het dat wel niet zijn?

Ik dacht eerst ook aan een kortsluiting omdat er verder niets gaat knipperen. Alleen het logo licht soms heel even op maar meestal ook dat niet.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ga nog even iets opzoeken kijken als ik hier iets van terug vindt noteer altijd alles in een boek merk type en fout en oplossing ervan laat iets weten