email en plaatsnaam

GJ_

Moderator

Op 28 mei 2019 15:48:48 schreef Arco:
Bij ZZP'ers is het BSN gelijk aan het BTW nummer...

Niet bij ZZP'ers maar bij eenmanszaken. En lekker handig, krijg je een ander BTW nummer in plaats van een nieuw BSN. Terwijl dat BSN zoals ik al zei intussen wereldwijd bekend is.

Tidak Ada

Golden Member

. foutje

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op dinsdag 28 mei 2019 21:20:41 (97%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

Op 28 mei 2019 15:28:30 schreef KlaasZ:
[...]BSN hoef je alleen maar prijs te geven bij overheidsinstanties, b.v. bij de belastingdienst of als je een paspoort aanvraagt. Commerciële bedrijven mogen er helemaal niks mee en hoeven het dus ook niet te weten.

Psies, dat heb ik ze ook duidelijk gemaakt >:)

@GJ_
Geef je ze dan gelijk de code van je DigiD? Zullen ze zeker de wel belasting voor je betalen? >:) Gebruik je ook nog een Huawei telefoon....?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Niet bij ZZP'ers maar bij eenmanszaken.

Da's toch hetzelfde?... ;)
In geval van eenmanszaak/zzp weet iedereen je BSN dus al, omdat je dat (in de vorm van een BTW nummer) op elke factuur moet zetten...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 28 mei 2019 17:56:53 schreef RAAF12:
Laatst liet hier iemand zijn GPS huispositie liet zien.Ergens afgelegen op het platteland. Ik weet niet meer wie het was maar ik zou degene aanraden het snel te verwijderen...

Ik weet wie dat was. En op grond van die informatie heb ik precies kunnen bepalen waar zijn huis woont. Maar ik ga dat niet verder vertellen. ;-)

GJ_

Moderator

Op 28 mei 2019 21:30:50 schreef Arco:
[...]
Da's toch hetzelfde?... ;)
In geval van eenmanszaak/zzp weet iedereen je BSN dus al, omdat je dat (in de vorm van een BTW nummer) op elke factuur moet zetten...

dat is alleen bij een eenmanszaak. En daar kan wel 100 man personeel rondlopen. Daarbij is zzp geen bedrijfsvorm. Veel zzp'ers zijn geen eenmanszaak maar bijvoorbeeld een BV.

Op 28 mei 2019 15:28:30 schreef KlaasZ:
[...]BSN hoef je alleen maar prijs te geven bij overheidsinstanties, b.v. bij de belastingdienst of als je een paspoort aanvraagt. Commerciële bedrijven mogen er helemaal niks mee en hoeven het dus ook niet te weten.

Probeer jij maar eens behandeld te worden in een ziekenhuis zonder je BSN prijs te geven.

(het is me vorige week gelukt, maar dat was in het buitenland. :-) )

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
GJ_

Moderator

Zorgverleners en banken zijn verplicht het BSN te gebruiken. Verder kunnen er in de wet nog meer instanties vermeld worden die van je BSN gebruik mogen maken.

intussen is de discussie zelf denk ik wel een beetje klaar. We weten wat we wel en niet willen, en rew is met een goede suggestie gekomen die als het onze opperCO behaagd wellicht aangebracht zal worden. Als hij tijd heeft.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op woensdag 29 mei 2019 08:26:40 (42%)