Hallo,
bedankt voor alle antwoorden en de overvloed aan informatie!
- Ivm de spanning, ik heb netspanning 3 x 220v
- Ivm de aarde, daar ben ik in de fout gegaan. Was in de veronderstelling dat alles geaard was via het metalen chassis van de draaibank en had enkel de aarde vanuit de voedingskabel aangesloten op het chassis en niet de componenten apart. Bij montage nieuwe motor pak in het anders aan.
Ben door alle antwoorden gegaan die gegeven zijn en met mijn beperkte kennis was de volgende foto het duidelijkst:
http://server.idemdito.org/techtalk/elec/dahlander.htm
Ik interpreteer dit als volgt:
Lage snelheid: L1 L2 L3 worden op de polen Ua Va en Wa aangesloten.
Hoge snelheid: L1 L2 L3 worden op de polen Ub, Vb en Wb aangesloten en doormiddel van de schakelaar worden de polen Ua, Va en Wa in verbinding met mekaar gebracht.
Als ik de schakelaar uitmeet dan komt dit overeen met hetgeen ik hierboven beschrijf.
Schakelaar geschakeld in stand lage snelheid:
L1 L2 L3 staan dan in contact met Z, X en Y op de schakelaar, W, V en U zijn nergens mee gekoppeld.
Schakelaar geschakeld in stand hoge snelheid:
L1 L2 L3 staan dan in contact met W, V, en U de polen Z, X en Y op de schakelaar maken nu onderling contact.
Hieruit leid ik volgende af:
Lage snelheid: polen Z, X en Y op de schakelaar moet gekoppeld worden op motorpolen Ua, Va en Wa.
Hoge snelheid: polen W, V en U op de schakeler moeten gekoppeld worden op motorpolen Ub, Vb en Wb.
Is mijn interpretatie correct? Indien wel maakt het dan nog uit waar L1 L2 L3 aangesloten worden of kunnen deze onderling gewisseld worden? Ik vermoed van wel (verandering draairichting) maar ben dit niet zeker.
Alvast bedankt.