electrische lier

Beste forum leden,

Omdat ik zeer weinig kennis heb van electronica hier maar een bericht geplaatst in de hoop dat iemand mij kan helpen. Er is wel een topic over dit onderwerp alleen is dit net weer even anders dan in mijn situatie.

Ik heb een electrische lier aan het plafond van mijn schuur hangen om allerlei dingen op te kunnen takelen. De bedienings knop hangt naar beneden zodat ik deze kan pakken en gebruiken. Nu ben ik achter deze bediening blijven hangen met als gevolg een kabel met losse draden vanuit de lier en een bediening die ik nu los heb van de kabel. E.e.a. heb ik los gedraaid en nu is de vraag, welke draad moet waar (zelf geen idee)

Vanuit de lier komt een witte, bruine, zwarte en blauwe draad. Op de foto de open gedraaide bediening. De draden in de bediening zelf is niets aan veranderd dus zitten nog goed.

Kan iemand mij zeggen wat nu waar moet ?

even voor de duidelijkheid nog:

Rode deel is noodstop met 4 aansluit mogelijkheden
Zwart deel is op en neer schakelaar met 6 aansluit mogelijkheden
Wit deel is ??? met 4 aansluit mogelijkheden

Shiptronic

Overleden

Wit is een condensator, die heeft fysiek maar 2 aansluitingen, op elke aansluiting kunnen 2 connectoren.

[edit] Je zal ook een foto van de motor aansluitingen moeten maken. om te zijn hoe de schakeling aangesloten moet worden.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

okee, weet ik dat het een condensator is, maar welke draad nu waar

tussen de zwarte en bruine draad die vanaf de lier komt meet ik iets van spanning, mocht dat verduidelijken

Shiptronic

Overleden

meten gaat hem niet worden, je moet kijken hoe de spoelen van de motor zijn aangesloten, daar voor moet het motor aansluitdeksel open , en post daar een foto van.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

ik hoop dat iemand hier wijzer uit gaat worden

Anoniem

Denk dat ts ons beter een schema doorgeeft waar de kabels naartoe gaan (voeding, peer, rem, eindeloop, ...) welke kleuren daarin zitten en hoe deze zijn doorverbonden.
Met huidige foto's is dat niet te zien.

Er verdwijnen 3 draden in de motor (zwart, geel, rood)
Kan ts uitmeten welke de gemeenschappelijke is?
En wat de weerstand van de 2 spoelen is? (mogelijk 2 identieke spoelen)

Merk en type van lier kan op helpen

Afbeelding uit onderstaand topic moet oplossing brengen
https://www.circuitsonline.net/forum/view/80087