Wat heb jij vandaag gesloopt?

Op 1 juli 2019 17:11:54 schreef mvdk:
Interessant hoe een dvd speler in mekaar zit. Het lasertje gaat om een hoekje. Grappig.

Als ik het goed heb: halfdoorlatende spiegel. Om laser en 'oogje' exact op 1 lijn te krijgen zonder dat ze op dezelfde plaats zitten.

Deel v/h laserlicht gaat naar de DVD, afhankelijk van "pit" of "land" kaatst het terug of interfereert met zichzelf & dooft uit. Sensor achter de 45o spiegel kijkt wat er overbleef. En/of spiegel heeft met het volgen van het spoor op de DVD te maken.

P.S. 2 kleine maar krachtige magneetjes in de lees/schrijf kop! (plat/vierkant, aan weerszijden van de lens)

Heb hier de trafo van de ouwe Yamaha M-45 versterker gesloopt. Kan daar links of rechts wel iemand een plezier mee doen. 650Watt, 1X12V en 2X45V.
De 2x 22.000uF buffers, eveneens merk Yamaha, ogen nog wel goed maar zullen door hun ouderdom nergens meer bruikbaar zijn veronderstel ik.

Op 30 juni 2019 23:27:17 schreef testman:
nieuw ook, aan de labels te zien. wel NOS in zonlicht dan :)

het zijn speciaal gekleurde paneeltjes hoor, niet dat ze door de zon verkleurd zijn. ze zitten al jaren in een doos op het werkkot

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

electron920, eerst maar eens kijken of er niet meer door gepiept is inderdaad. Daarna evt alleen de 5v logica extern van prik voorzien. Eventueel zelf 1 wikkelen is best nog wel een optie.

de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig
maus0611

Golden Member

Op 22 juni 2019 18:58:20 schreef Radio60:
[...]

Dit is de eerste voeding die deze (onbedoelde O-) ) behandeling krijgt!
Ik zal maandag een afspraak bij de dokter maken ivm ongecontroleerde woede aanvallen :( (valt wel mee hoor)
De brokstukken lagen tot onder mijn auto dus ik heb eerst alle stukken verzameld voordat ik er in ga staan. (zal je altijd zien)
Heeft de kerstman niet zoiets voor mij?
[bijlage]
Lijkt overal uitverkocht?

Ik gebruik die dingen al jaren, maar er zijn 2 varianten op de markt die enorm in kwaliteit verschillen. Ik heb ze nu beiden, de ene is altijd strak in spanning, de andere varieert wat als je de knop bediend. Het gewicht is ook anders..

Grohe thermo element 47349000 uit een ouder model Grohe grohtherm 3000 douche thermostaat. Ook wel eens leuk.

Interssant, ik heb er hier eentje die is vastgelopen (niet hetzelfde type/merk), ik zal eens kijken of ik die na diens vervanging kan krijgen en kan ontdekken hoe een verkalkte er uit ziet.