Aristona tv

aristonaboy

Special Member

Goede avond allemaal.

Ik heb vandaag deze tv gekregen en was benieuwd of iemand er wat leuks over weet te vertellen?(maarten??).
Wat ik denk is dat hij van week 4 1988 is. Ik heb hem vandaag binnen gekregen en moet zeggen dat er aardig geluid uit komt en het beeld er nog zeer strak uit ziet.Ben er erg blij mee want zoals mijn username suggereert en ik denk aardig bekend is dat ik een Philips/Aristona liefhebber ben.mvg robert

[Bericht gewijzigd door aristonaboy op 24 juni 2019 20:25:21 (18%)]

(her)uitvinder van het wiel
maartenbakker

Golden Member

Da's een CF1 chassis, een soort low-end opvolger van de CTX denk ik en daarmee een neefje van de in Spanje voor de spaanse markt ontwikkelde CTX-opvolger CTZ. Dit toestel komt uit Singapore, ik weet uit m'n hoofd niet helemaal zeker of het chassis daar ook ontwikkeld is maar de fabricage zal uit kostenoogpunt grotendeels in Singapore geweest zijn. De datering van 1988 week 4 klopt wel. Ik meen uit het hoofd gezegd dat deze toestellen sinds ongeveer 1986 in de Philipscatalogi stonden.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 24 juni 2019 22:59:06 (47%)]

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
aristonaboy

Special Member

Is er ook een catalogus te vinden waar deze in zou kunnen staan? Ik struin ervan t internet voor af.voor oude wegkaap gids uit de 80er en 90er jaren.ook specifiek Philips catalogussen.

kijk eens bij mfbfreaks.nl, die hebben oude folders op site staan.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
vergeten

Golden Member

Punt NL werkt niet.
https://www.mfbfreaks.com/

[Bericht gewijzigd door vergeten op 25 juni 2019 20:59:57 (63%)]

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel eens anders begrepen.
aristonaboy

Special Member

ik ben daar idd al lid en was het compleet vergeten haha.3 x raden welke naam ik daar gebruik;)

1985: Beeld en Geluid 17e plaatje (plaatje H )
https://www.mfbfreaks.com/documentatie/hifi-folders/philips-...en-geluid/

[Bericht gewijzigd door aristonaboy op 25 juni 2019 21:09:16 (17%)]

maartenbakker

Golden Member

Hij staat zelfs ook bij de computermonitoren (1114 heeft een RGB-ingang).

Nog wat grappigs: dit zal een van de laatste Nederlandse catalogi zijn waar nog een grootbeeld zwart-wit TV in staat.

De plaatjes zijn trouwens wel ndk.

P.S. Ik denk dat het hele ontwerp Singaporees is; in de service manual staan bijpassende 12NC's op de printlayout.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 25 juni 2019 22:51:38 (20%)]

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
waar rook was, werkt nu iets niet meer
aristonaboy

Special Member

@maarten: Dat klopt. maar deze Aristona heeft alleen coax aansluiting.
Verder zijn ze gelijk.Er stond op MP ook de Philips variant die in t blad staat,Alleen kort er na zag ik de Aristona variant en ben daar voor gegaan.
Wel grappig is dat er op MP ook een oranje Indesit staat waar meneer mee denkt goed in handen te hebben.(advertentie is zeker niet van mij)

Ledlover

Golden Member

Op 25 juni 2019 22:48:01 schreef maartenbakker:

Nog wat grappigs: dit zal een van de laatste Nederlandse catalogi zijn waar nog een grootbeeld zwart-wit TV in staat.

Bijzonder! Vreemd dat die tussen de portable's staat...