industriële naaimachine SunStar

Beste heer,

Mijn industriële naaimachine SunStar KM-235A werkt niet; het probleem is dat de voet van de naaimachine niet naar boven gaat. De motor werkt wel.

Beste heer, ik wil u vriendelijk vragen om bij me te komen om mijn naaimachine ter plaatse in orde te brengen. Het is onmogelijk om de naaimachine tot bij u te brengen, want ze gaat niet door de deur.

Dank voor uw begrip en voor uw hulp.

[Bericht gewijzigd door Irina op dinsdag 25 juni 2019 22:03:55 (11%)

Lambiek

Special Member

Ten eerste welkom op het forum.

Het is niet de bedoeling dat er van ons iemand langskomt, tenzij één van de leden dat wil natuurlijk.

Als je iemand zoekt die bij je langs komt, kun je je vraag beter hier plaatsen.

https://www.circuitsonline.net/aanbod/8/personeel

En haal je adres even weg voor je problemen krijgt.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Vaak hangt de solenoid die de voet bedient ergens onder het werkblad.
De beweging wordt overgebracht tot in de naamachine via de olielekbak.

Soms is het wel eens het geval dat er iets van het mechanisme verkeerd "schiet" als de naaimachine wordt omgeklapt. (tijdens bijv onderhoud)

Gewoon nog even de machine omklappen en kijken of het mechanisme nog wel soepel en vrij loopt.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de eindtransistor die de solenoid van de persvoet schakelt naar de knoppen is....

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Ook van mijnentwege welkom! Maar inderdaad dringend uw adres verwijderen, het staat daar open en vrij voor iedereen te lezen dus dat brengt hoogstwaarschijnlijk een pak ongewenste post, en misschien zelfs ongewenste bezoekers in persoon.

Moderators, dient deze goedbedoelende nieuwkomer niet tegen de eigen fouten beschermd? Verwijderen jullie dat adres niet? [[edit: en dat is nu gebeurd, ook, keurig! ]]

Nu, Dilbeek is niet het einde van de wereld voor mij, ik kan mssch. wel eens langs komen - maar ik heb volstrekt geen verstand van dit soort machines. Wat @Vaas schrijft is voor mij behoorlijk raadselachtig, bij voorbeeld.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Beste,
Hartelijk bedankt voor antwoord. Het spijt me maar ik kan niet zien waar staat mijn adres?
Mvg Irina

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Een moderator is zo vriendelijk geweest het weg te doen. Het heeft er echt wel gestaan, jawel. Ik herinner me nog vaag de straatnaam, een verwijzing naar een Belgisch vorst, nietwaar?

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Je moet dan wel even in je profiel je woonadres ingeven. Dat is wel handig, als er toevallig iemand in de buurt is.
En dan ook je email invullen, dan kan er iemand kontakt met je opnemen.

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
vergeten

Golden Member

@Irina,
Je bent je toch niet rot geschrokken he van al die waarschuwingen :)

Woonadres vermelden zou ik NIET doen, woonplaats is al voldoende.

Wel je mailadres in je profiel zetten (dat staat daar als een grafisch plaatje, niet bereikbaar voor spambots) dan kan er iemand die zo bereidwillig is via persoonlijke mail (PM) contact met je opnemen.

[Bericht gewijzigd door vergeten op dinsdag 25 juni 2019 23:23:13 (14%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Zoek op het internet of gouden gids "Industriële naaimachines", enigen die zoiets kunnen herstellen. Zijn industrietarieven, niet goedkoop. Gaan je waarschijnlijk wel naar het merk van de motor vragen.

Dit is een stopmotor waarvan de stuurelektronica defect is, waarschijnlijk de transistor die de voetmagneet aanstuurt.

Dank u voor antwoorden.
Ik heb op het internet en gouden gids "Industriële naaimachines" techniek gezocht die zoiets kunnen herstellen. Spijtig genoeg dat is niet simpel.

ik wil u vriendelijk vragen of kent jullie goede techniek die servo motor kan veranderen a.u.b.?

Dank voor uw begrip en voor uw hulp.

Met vriendelijke groeten,

Irina

Lambiek

Special Member

Op 28 juni 2019 12:07:57 schreef Irina:
ik wil u vriendelijk vragen of kent jullie goede techniek die servo motor kan veranderen a.u.b.?

Als je nu bij je persoonlijke gegevens even je woonplaats en je Email adres invult, heb je meer kans dat een van ons daar op kan reageren.

Als je daar je woonplaats en Email invult kan niemand dat verder zien, alleen de leden van CO.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
vergeten

Golden Member

Op 28 juni 2019 12:07:57 schreef Irina:
Dank u voor antwoorden.
.....
ik wil u vriendelijk vragen of kent jullie goede techniek die servo motor kan veranderen a.u.b.?

Dank voor uw begrip en voor uw hulp.

Met vriendelijke groeten,

Irina

Het lijkt erop dat je hebt besloten toch maar niet geholpen te willen worden door CO lezers/leden.
In je profiel, (nogmaals: alleen door leden te zien) staat bijzonder weinig info.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.