Ledlamp met knipperfunctie uitschakelen

Ik heb een handig lampje gekocht voor op de camping. Hij werkt op een ingebouwde accu. Nu heeft dit lampje 1 knop om te wisselen tussen aan/fel/zwak/knipperen/uit licht. De knipperstand vind ik erg naar en daar moet ik steeds langs. Zou die ook uit te schakelen zijn? Ik heb al gezocht op het typenummer die op het printje staat maar kom er niet verder mee.

Arco

Special Member

Dat zit volgens mij in al die chipjes ingebakken en kun je weinig tegen doen.
(schijnbaar heeft een of andere droeftoeter ooit bedacht dat een knipperstand wel leuk zou zijn... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Zelfde ellende met van die fietslampjes die je een je stuur of je bagagedrager kan klikken. Daar moet je ook eerst langs twee knipperfuncties. En dat terwijl knipperende fietsverlichting verboden is.

Wat je kan doen is analyseren welke delen van het circuit nodig zijn om de leds aan te zetten. De rest maak je onwerkzaam en je sluit ergens een schakelaartje aan om ze aan en uit te kunnen zetten.

Zo te zien is het een switch-mode regelaar. Dus dat wordt wel een uitdaging om daar een andere controller in te zetten.

Kan ik niet er een condensator tussen zetten, zodat de knipperfunctie in feite een soort dimfunctie wordt?