Philips 40PFK4100/12 panel optie codes

MNM(tm)

Golden Member

Is er ergens een lijst met panel formaten / types en de daarbij behorende panel optie codes?

Ik heb hier namelijk een mainboard / SSB board van een Philips 40PFK4100 waarvan het panel is gesneuveld. Ik zou daar graag een AUO M240HW01 V.2 aan willen hangen (ook 1920x1080), maar deze heeft 'slechts' 8 differentiële datakanalen naar het T-CON (en twee diff. kloksignalen), terwijl het originele panel (TPT400LA-HN02.S) 10 diff. datakanelen heeft (en twee diff. kloksignalen).

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
hobby luke

Golden Member

Ik weet niet of je hier iets mee kan:
http://www.beyondinfinite.com/library.html
Datasheets van LCD panelen van meerdere merken.

MVG,
Luc.

Philips heeft lijsten met screencode's voor hun eigen tv's, de kans dat een M240HW01 V.2 er tussen staat is vrij klein.

MNM(tm)

Golden Member

Mwa, in principe zou de panel code voor een door Philips/TPV toegepast AU Optronics panel met 1920x1080 resolutie gewoon voor elk AUO panel moeten werken. De data interface van AUO panels is allemaal 1 pot nat. De enige variatie die er mogelijk in zou kunnen zitten is de databus breedte (het aantal differentiële kanalen).

@hobby luke: die library kende ik al wel, maar zij kennen TPV geheel niet. Ik vraag me af of TPV überhaupt wel zelf panels maakt. Ik heb het vermoeden dat TPV gewoon panels inkoopt bij andere fabrikanten en er vervolgens lekker hun eigen stickers op plakken.
(Op het T-CON van het gesneuvelde TPT400LA-HN02.S panel in de 40PFK4100 kwam ik een controller chipje tegen van Samsung. :P )

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)