kpn afstandsbeding uitlezen

Ik wil een afstandsbediening van kpn uitlezen. In eerste instantie met broadlink rm pro maar dat lukte niet, toen met een arduino maar dat lukt ook niet.

Je kunt met een arduino vrij eenvoudig bv een philips afstandsbediening uitlezen, je krijgt dan bv de waarde 100045 als je op volume + drukt.

Als ik echter op kanaal 1 druk, bij de kpn afstandsbediening, dan krijg ik elke keer een andere waarde. Bij een philips afstandsbediening krijg ik wel iedere keer dezelfde waarde als ik op kanaal 1 druk.

Er staan tal van voorbeeldjes op internet maar die geven allemaal hetzelfde resultaat.

In de bijlage de arduino sketch

bij sommige apparaten heb je dat idd, oa airco's met een display op de ab geven de temperatuur door die je wilt. als je dan 4x drukt om van 20 naar 24 graden te gaan hoeft de unit niet alle commando's van 20 naar 24 te hebben gehad.

dat kun je proberen door de ab op t kpn kastje te richten, hand voor de ir led op de ab, keer of 7 op vol+ drukken en dan hand weg en nog eens drukken. gaat het volume dan ineens veel omhoog werkt het zo..

overigens stel je doorgaans de kpn ab in op de tv, dus het volume van de tv regelen, niet het volume van de kpn ontvanger. dan zou je ook philips commando's hebben. standaard staat een kpn ab ook op een philips tv ingesteld.

[Bericht gewijzigd door testman op 6 juli 2019 11:49:13 (21%)]

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Lambiek

Special Member

Als je weet welk protocol het is, gaat het een stuk makkelijker. Dus probeer eerst het protocol te achterhalen en ga dan proberen de juiste sketch erbij te vinden op het net.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Ik neem aan dat het om de bekende witte C3 of D3 afstandsbediening van Ruwido gaat?

https://d1uyvls174j03l.cloudfront.net/kpn-nl/attachment/8be59129-01f6-4c1d-9c5d-8128adf18459.jpg

Schijnt op de nogal ongebruikelijke frequentie van 57kHz te werken...

[Bericht gewijzigd door Arco op 6 juli 2019 13:21:41 (16%)]

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - www.arcovox.com

ohw, dus dat is natuurlijk het probleem dat ze met een andere frequentie werken. En dan zend de kpn ab met de volumeknoppen dus natuurlijk wel met de frequentie uit waarmee de meest ab's mee werken

Ik heb dit gevonden maar het zegt mij niets misschien dat iemand er wijs uit kan.
https://gist.github.com/proycon/d8f730bb47ff6d7eaa12