UE32F5000AWXXN Geen beeld, wel geluid

Goedemiddag bij mijn eerste vraag. Na een 2-tal keren wegvallen van het beeld binnen 10 seconden, heb ik nu helemaal geen beeld meer. Het geluid werkt wel. Als ik de ruimte verduister en kijk met een zaklamp langs het scherm, zie ik gewoon bewegend beeld. Ik concludeer daaruit dat de t-con en het mainboard in orde zijn en dat het met de led-verlichting en/of de powersupply te maken heeft. De stekker van de ps naar het mainboard heb ik losgehaald (dat was een verzoek in een andere discussie) en ben gaan meten tussen de 5 zwarte en 5 blauwe draden die de leds van spanning voorzien. En daar gaat het mis. Ik meet onderling geen vaste waarden. Wat moet ik uiteindelijk meten? Zie ook de bijgevoegde foto’s van de ps met rechtsboven de uitgaande draden naar de backlightverlichting.

Ik heb begrepen dat dit type geen aparte inverter heeft, maar rechtstreeks vanaf de ps komt. Welke spanning moet jenmeten op de uitgaande draden? Bedankt voor de link, ik ga hem even inkijken.

Sine

Moderator

Laatst een zelfde ding onder de vingers gehad, en daar waren helaas de leds doorgebakken.

Angaben sind wie immer ohne Gewähr.

IDD er zitten compleet zwarte LEDs in!