Met een laadstroomverdeler bedoel je iets als een diodebrug? Bijvoorbeeld om een start- en boordnet-accu op een boot tegelijk te laden waarbij verbruikers op het boordnet de startaccu niet leeg kunnen trekken?
De uitvoeringen die ik daarvan heb gezien, werken alleen bij accu pakketten met dezelfde spanning en de massa's van beide accupakketten zijn met elkaar verbonden. Bijvoorbeeld 1 12V startaccu en 2 12V boordnet accu´s parallel (uitgangsspanning ook 12V).
Wat jij voor ogen hebt, als ik het goed begrijp, is twee accu's in serie zetten en die via een diodebrug proberen te laden. Volgens mij gaat dat niet werken, want de minpolen van de twee accu's liggen niet op zelfde potentiaal. De ene ligt op 0V en de andere op 12V. De diodebrug "in het midden" aansluiten (op de plus van de eerste accu en de min van de tweede accu) gaat ook niet werken, want de diodebrug heeft geen -12V voor de minpool van de eerste accu.
Als je verlichting op de trekker hebt (lijkt mij wel het geval) dan vraagt dat ook wel wat stroom voor een 24V -> 12V converter.
Met de suggestie van testman kun je de trekker het meest origineel houden. En 240 lijkt mij ook nogal veel vermogen. Is dat de waarde van de zekeringen? Weet je met hoeveel vermogen de radio zendt?