luidsprekerschakelaar met volumeknop

Hallo

Voor mijn audioproject thuis kom ik een audio zone te kort. Mijn av-receiver beschikt over 2 zones. Zone 1: 5.1 voor de living. Zone2: Stereo voor de keuken. Graag had ik een derde zone voor mijn terras buiten.
Ik heb even zitten googlen en denk dat dit een mogelijke uitkomst is voor mijn probleem:
https://www.conrad.be/p/2-poorten-luidspreker-schakelaar-geintegreerde…

Ik vraag me af hoe dit systeem werkt. IK vind nergens een schema om dit eventueel zelf te maken. Momenteel staan mijn boxen parallel. Mijn eerste idee was om gewoon met een drukschakelaar een relais aan te sturen die dan de geluidskabel onderbreekt.
Maar dan heb ik verandering van impedantie. Daarom begon ik me af te vragen hoe de luidspreker schakelaars werken. Iemand een idee. De volume knop heb ik enkel nodig om het volume een beetje te regelen. In de keuken mag het iets zachter dan op terras. Eenmal het volume goed staat in de zones, regel ik mijn volume vanop de receiver.

Alvast bedankt

Zoals een autoradio; stereo voor, stereo achter. Dit zijn 4 kanalen. ???

Zolang ik weet hoe ik moet liefhebben, weet ik dat ik nog leef.
Hugo Welther

Moderator

@TS Ik heb een voorbeeld in je mailbox gedropt.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

2 zones in moderne reiceivers is vaker ook inzetbaar om 2 compleet andere audio bronnen op aan te sluiten. wat je hier hebt gevonden is gewoon een stereo kanaal schakelen tussen 2 sets speakers.

waar rook was, werkt nu iets niet meer