Actieve speakers gezocht.

Sinds Maart heeft Ziggo het analoge signaal afgezworen en is alles digitaal.
Gevolg was dat ik al mijn apparaten kon vervangen en nieuwe kon gaan kopen.
Nu had ik een TV merk Hernia met zeer grote kast en dito speakers waar prachtig geluid en beeld uit kwam, 37" Sony en mijn nieuwe flatscreen heeft dezelfde maat en goed beeld. Echter het geluid is zwaar K*T en daarom wil ik een paar boekenplank speaker onder mijn TV hangen. Er is keuze genoeg, alleen het prijskaartje wat daar aan hangt dat bevalt mij niet. Op mijn PC monitor heb ik hetzelfde gedaan en dat geeft een prima sound en die set kostte destijds 39 gulden. Dus wil ik weer zoiets, alleen kan ik ze nergens vinden. Een paar compact boxjes zijn ook goed, alleen moet er dan een kleine versterker worden bij gebouwd. Dus bouwkit voor een actieve versterker van 2-3 Watt is ook goed. Wie weet raad?

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Lambiek

Special Member

gebouwd. Dus bouwkit voor een actieve versterker van 2-3 Watt is ook goed. Wie weet raad?

Heb je al eens bij Velleman gekeken?

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

'Ik heb een hernia' klinkt niet erg prettig... :)
Een soundbar nemen?: https://www.banggood.com/search/soundbar.html

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - www.arcovox.com

Zoek een paar Philips MFB luidsprekers of een paar Behringer truth b2031

Of zelf actief maken,paar leuke 2e hands kwalitiets speakers en vertser erin bouwen.

[Bericht gewijzigd door Peter112 op 30 juli 2019 18:20:43 (38%)]

Sine

Moderator

Ik heb voor mijn pc speakertjes jaren geleden geïnvesteerd in een klasse D ampje. Ik meen iets van 24 euro plug en klaar.
Een paar boekenplank speakertjes er naast en klarie.

http://store3.sure-electronics.com/2-x-8-watt-class-d-audio-...rd-tpa3110

http://store3.sure-electronics.com/2-x-15-watt-class-d-audio...rd-tpa3110

Of compleet: http://store3.sure-electronics.com/aa-as32157

Angaben sind wie immer ohne Gewähr.

De huidige pc speaker systemen zijn al actief en zijn geschikt voor de hoofdtelefoon uitgang van de tv. Nadeel is wel dat de meeste tv's het volume niet automatisch mee regelen dus een systeem met afstandsbediening is zeer aan te bevelen. Een 3.1 setje kost de wereld niet meer en geeft een goed geluid. De huidige generatie beeldschermen ook wel tv's genoemd zijn deel van een compleet audio/video belevingssysteem geworden waarbij eigenlijk een relatief duurdere 5.1 of 7.1 audio set de ware beleving na kan bootsen.

Shiptronic

Golden Member

Al eens in de kringloop gekeken? Daar staan vaak zat van die afgedankte setjes.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 30 juli 2019 22:50:31 schreef Shiptronic:

Ik wilde exact dat ook melden. Als je een beetje creatief zoekt vind je er vaak wel een net setje. Anders neem je een actieve subwoofer waar je dan iets nettere passieve speakers bij zoekt dan de meestal wat lelijke jaren 0 nep-futuristic plastic sets.

Sine

Moderator

Op 30 juli 2019 22:50:31 schreef Shiptronic:

Dat is meestal kaf, het koren zul je daar niet heel snel vinden.
(lees 5mm spaanplaten doosjes met nasaal klinkend wapperkartonTM er in)

Dat is waarschijnlijk nog steeds beter dan wat de TV voortbrengt, maar toch.

Angaben sind wie immer ohne Gewähr.

Het Duitse Visonik is onder de kleine speakers heel lang de topper geweest.
Werd vaak verkocht met een losse Visonik subkast er bij voor de lage tonen.
Deze komen nu regelmatig op Marktplaats voorbij tegen kleine bedragen.
Een leuk klasse-D versterkertje er bij en je hebt denk ik een goede set.

dat kan best kloppen, heb zo'n setje visonik eens gevonden, moesten wel gerefoamed worden, maar spelen nog dagelijks prima op een autoradio. de kastjes zijn van zwaar kunstof uit 1 stuk gemaakt.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 31 juli 2019 07:40:11 schreef Sine:
[...]

Dat is meestal kaf, het koren zul je daar niet heel snel vinden.
(lees 5mm spaanplaten doosjes met nasaal klinkend wapperkartonTM er in)

Dat is waarschijnlijk nog steeds beter dan wat de TV voortbrengt, maar toch.

Eens, maar TS zoekt in de 39 gulden range en soms vind je bij de kringloop een ongewaardeerde outsider. Bij ons lag er eens een IBM Workstation subwoofer, waarschijnlijk geheel incompleet, maar zware robuuste hardware, twee satellieten erop en gaan.

Oplossing is toch veel simpeler dan ik dacht. De boxjes die ik heb zijn niet meer tekoop, vandaar dat ik ben gaan zoeken naar een alternatief. Dat is er dus ook niet zonder er de hoofdprijs voor te moeten betalen. Simpel, ik heb 2 actieve boxjes op mijn PC en muziek streamen doe ik toch niet meer, dus gaan de speakers onder mijn TV tafel en aangezien mijn monitor ook speakertjes heeft schakel ik deze gewoon in, geluid komt nu direct uit de PC. Simpeler en goedkoper kan het dus niet.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!