zeroplus LAP-C 16032

trix

Golden Member

hallo,

ik heb deze logic analyzer al een paar maanden in gebruik, en wil nu gebruik gaan maken van de ingebouwde protocollen (SPI).
nu kom ik erachter dat dat niet in mijn programma zit !!! ik mis in de taakbalk (of hoe heet dat) de optie "TOOLS", (en ik mis nog wat meer denk ik)
gekeken op de site van zeroplus, en ik heb een software versie, die nog niet eens op hun site staat. het versie nummer is wel opeenvolgend met de oudere versies. de meest recente versie op hun sit dateert van juni 2016.
en mijn versie heb ik met de link op de site van eleshop.nl gedownload.

wie weet hoe dit in elkaar steekt.

http://www.zeroplus.com.tw/logic-analyzer_en/technical_support_search.…

eigenwijs = ook wijs
trix

Golden Member

nog even wat verder gezocht:

op de door mij gegeven link (vorige post) had ik "download" geklikt (onder technical support).
dan rechts selecteren "logic analyzers" en "LAP-C" serie.
bij 2 software aanvinken.
en je krijgt hetzelfde lijstje plus wat extra, nu is de meest recente versie van febr. 2019 (V3.14.07)

deze gedownload en geinstalleerd. maar optisch nog steeds hetzelfde als wat ik al had.

eigenwijs = ook wijs
buckfast_beekeeper

Golden Member

Normaal zijn de 'tools' inbegrepen in de software.

Wat moet je eerst doen? Een bepaalde ingang als 'bus' definiëren. CTRL+G of via Acquisition->group into bus. Daarna kan je via hetzelfde menu 'Bus properties (protocol)' selecteren. Kies het protocol.

In bijlage een bestand van een GPS log getriggerd op de 1pps puls. Het gekozen protocol is uart. Weergave ASCII. Je kan ook hex, decimal of binair kiezen.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
elmowww

Golden Member

Die is inderdaad zoeken!

Je moet eerst een aantal signalen samen "Group into bus" doen. Daarna kan je met de rechter muisknop een protocol decoder toevoegen.

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
trix

Golden Member

ja..jou scherm ziet er uit zoals bij mij. en het lijkt of ik het zo kan laten werken. kan dit morgen pas proberen op de hardware.
enigste wat ik op dit moment niet zie, is welke van de 6 SPI opties ik moet kiezen ?

edit: en bij die uart van jou zie ik maar 2 opties i.p.v. de door jou genoemde 4 opties.

@elmowww, ligt inderdaad niet allemaal voor de hand.

blijf het toch raar vinden dat ik de optie "TOOLS" niet in de taakbalk zie. terwijl ik op het net div. layouts zie waar die wel bij staat.

edit: ik heb trouwens wel de zelfde software versie als buckfast beekeeper

eigenwijs = ook wijs
buckfast_beekeeper

Golden Member

Je hebt de hardware niet nodig. Draai in demo en laad mijn bestand. Ungroup alles. Daarna kan je terug beginnen. De screens zijn ook van demo. Mijn LA ligt momenteel in de hobby ruimte.

Gebruiksscherm zoals bij mij getoond.

Bij het openen van 'Bus properties' het pop up scherm

Kies hier de knop 'configuration...'

Nieuwe pop up

Kies tabblad 'Data format'

Nieuw tabblad

Kies hier de weergave nadat je 'activate' hebt aangevinkt.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
trix

Golden Member

kijk daar heb je de 4 opties, dat had ik nog niet geprobeerd, omdat ik SPI nodig heb.

eigenwijs = ook wijs
buckfast_beekeeper

Golden Member

Bij spi (en andere) is deze optie ook aanwezig in hetzelfde tabblad.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
trix

Golden Member

klopt,...maar welke SPI optie (van de 6) heb ik nodig ?
wat is het veschil ?

trouwens bedankt voor je hulp.

[Bericht gewijzigd door trix op zondag 4 augustus 2019 10:40:19 (18%)

eigenwijs = ook wijs