Lg 42LN5758 geen backlight

Hallo heb een vraagje heb deze tv binnen gekregen met het probleem geen backlight,beeld wel zichtbaar met zaklamp.
Wat heb ik gedaan tv open gelegt backlight getest defect heb dan alle strips eruit gehaald en nieuw gezet maar nog steeds geen backlight,dan de voeding eruit gehaald nieuwe erin maar nog niets.
Wat mij wel opviel is als ik de tv aanzet het geluid hard staat en niet kan zachter gezet worden dus mainboard defect, zou dit ook de oorzaak van de backlight kunnen zijn en deze heb ik natuurlijk niet liggen om te testen

Wat is de spanning op het moment van aanzetten over de achtergrond verlichtings aansluiting(en) heen?? ik denk dat er twee verschillende klachten zijn. Volume is echt apart van verlichting...

Hoi smd probleem van de backlight is opgelost bij het uitmeten van de verbinding van de voeding naar de backlight zat onderbreking in een van de draden deze vervangen en backlight werkt terug.
Moederboard moet ik zo wie zo veranderen zit een code op geblokkeerd maar smd toch vriendelijk voor de reactie mvg maxtv

Code op geblokkeerd?? Fabrieksreset uitvoeren misschien??

Heb ik geprobeerd maar ging niet heb dan maar ander mainboard geplaatst probleem opgelost toch vriendelijk bedankt smd

Je kan altijd nog de geheugen chip vervangen, bord zelf is niet defect...

had ik nog niet bij stil gestaan smd dank u