Onkyo Typ NR414

Een kennis heeft een reciever ( merk en type zie boven ) met als klacht geen geluid, op geen enkele ingang.

Wie kent deze klacht van Onkyo?

Alvast bedankt.

max23

Waarschijnlijk gaat er ook geen relais meer klikken.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Kan vanalles zijn, eerst zelf goed onderzoek doen. We hebben geen glazen bol :D

- speaker in sluiting (kabel defect)
- aardlus
- koptelefoon er nog ingeprikt
- tape monitor ingedrukt
- speakers uitgeschakeld

[Bericht gewijzigd door maus0611 op donderdag 15 augustus 2019 19:50:10 (46%)

Zoals Testman zegt: grote kans op defect HDMI board. Niet reparabel, want veroorzaakt door een defect Texas Instruments HDMI IC (fabricagefout, defecte interconnects tussen silicium en BGA voetje). Marktplaats staat vol met receivers (Onkyo, Denon, Pioneer, Marantz) met precies dit probleem.

Onkyo had een coulance regeling om het HDMI board buiten garantie te laten vervangen door eentje met een gecorrigeerde versie van het HDMI IC, maar die regeling is per 31-12-2018 stopgezet. Geen idee of en hoe de andere fabrikanten hun klanten zijn tegemoet gekomen.

Erg spijtig dat deze apparaten nu linea recta naar de milieustraat kunnen.

re-atari

maartenbakker

Golden Member

Zijn het wel defecte aanhechtingen? Ik heb begrepen dat de BGA gewoon loskomt van de print!

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dat komt idd. ook voor. Reballen heeft vanwege de fabricagefout van het HDMI IC echter weinig zin.

Ik heb hier een NR414 die de vorig eigenaar onder de hierboven genoemde coulance regeling door Onkyo had laten repareren. Er is destijds zo te zien een geheel nieuw HDMI board in gemonteerd. Er zijn nl. geen zichtbare sporen van vervanging van het HDMI IC, fluxrestanten o.i.d. Er zit een sticker met het opschrift 'OK' op het IC, en het opschrift van het IC is niet identiek aan dat van de defecte productierun.

re-atari

Anoniem

Je kunt de gok wagen met een hete luchtstation, mij is het laatst gelukt en tot nu toe blijft het werken...