Dab ontvanger automatisch in laten schakelen

M-i-c-h-e-l

Golden Member

Voor een bedrijf moest ik 's de huidige fm ontvanger vervangen door iets robuusters. Dat werd een dab ontvanger. Omdat het spul daar op een tijdklok staat, moet alles automatisch ingeschakeld kunnen worden.
Voor de versterker is dat geen probleem,
maar die dab ontvanger heeft een tiptoets als powerknop. Nu had ik het zo gemaakt dat een paar minuten nadat de timer "aan" gaat, het alarm op de dab ontvanger actief werd. Het geluk wilde dat het apparaat dan de hele dag aan kan staan. Het alarm kan alleen handmatig uitgezet worden.

Nu heb ik nog zo'n zelfde apparaat gekocht, maar nu blijkt dat het alarm ineens na 60 minuten wordt afgezet. Daar heb ik dus niks aan.

Vraag 1: waarom is de functionaliteit anders bij hetzelfde merk/type
(gaat overigens om de Sangean WFT-1di)

Vraag 2: weet iemand toevallig een ontvanger die wel automatisch ingeschakeld kan worden?

Als het niet anders kan, hou ik de ontvanger dan maar buiten de tijdklok, maar liever schakel ik hem mee. Spaart energie en is veiliger.

'Sleep timer off' in het menu, die kan op 60 minuten staan wat niet zo hoort dan. lijkt me...

Ha M-i-c-h-e-l,

Volgens mij kan je middels de timmer toets de sleep mode uit zetten !

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
maartenbakker

Golden Member

Vraag 1 zou je eens aan Sangean kunnen stellen. Dat is toch een vrij bekende fabrikant dus die zal iets van een klantenservice hebben.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
M-i-c-h-e-l

Golden Member

Uiteraard weet ik van die sleep mode. Die staat uit.

Het lijkt wel een bug oid.

Ik ga Sangean ook 's benaderen inderdaad.

Sorry, maar alle bitjes die nu voor dit topic worden verzonden kosten meer dan 5 jaar lang die radio laten spelen.

Gewoon aanlaten, versterker schakelen.

Zeker voor een bedrijfspand waar 1kW sluipverbruik al weinig is.

Maargoed de technische oplossing:

Je kan het ding flashen, vergelijk de firmware vwrsies.

Als je echt wil schakelen dan kan je misschien iets met een Arduino en infraroodled maken. De Arduino geeft na 20 seconden na inschakelen de juiste IR pulsen.

[Bericht gewijzigd door K7Jz op maandag 19 augustus 2019 18:19:32 (36%)

Al eens gekeken als de versterker een 12V trigger uitgang heeft. Dan kunnen tuners met een 12 V trigger ingang automatisch mee opgestart worden. De betere DAB+ tuners hebben zo'n trigger ingang ( en een touch power knop ipv van een mechanische schakelaar). Bekende merken van dergelijke tuners zijn Rotel T11, etc..

Groeten

tja, op t werk staat die versterker en tuner ook 365 dagen op t jaar aan, valt niet echt op met het sluipverbruik daar.

overigens wil het wrs werken als je een elco over de aanuit knop zet, die laadt op met voeding erop zetten en schakelt zo de tuner in steeds als de voeding erop komt. de juiste waarde nemen, zodat het laden de functie 1x triggert en niet weer het ding uitzet omdat de elco nog niet vol is..

waar rook was, werkt nu iets niet meer