Print transformator

Beste gebruikers,

Ik ben geen elektrotechnicus daar om deze vraag.

Ik heb een printlaat waar op een printtransformator is geplaatst, deze is defect. Printplaat is onderdeel van een Balanceermachine en heeft een gestabiliseerde spanning van 5 volt L7805CV
En op de print zitten ook twee relais van 12volt, deze zijn voor het opstarten en afremmen van de machine.
5 volt is voor de aansturing van de computer.

Het is een trafo van italcoil en dit staat er op vermeld: zie foto

122010 12.0240 27
PRI. 230V 50/60HZ
2Sec. 11V 6VA fuse 630mAT

Ik moet hiervoor een nieuwe hebben, of een alternatief met andere waardes als dat mogelijk is.

Ik heb de website van Italcoil gekeken maar deze trafo staat niet vermeld een week geleden een email gestuurd met de vraag waar deze te koop is of dat er een vervanger voor is, geen bericht ontvangen.

Al een week aan het zoeken maar niets kunnen vinden wellicht kan een van jullie mij helpen.

Alvast bedankt voor jullie reactie en hulp.

Toon

Wat zijn de afmetingen van de trafo. Maak even een foto van de onderzijde met maten tussen de verschillende aansluitingen

buckfast_beekeeper

Golden Member

11V is sowieso geen veelvoorkomende spanning. Een 9V of 12V lijkt me ook in orde. Onderaan de datasheet van de safe modellen. Je zal de afmetingen moeten vergelijken en dan proberen een spare part te scoren van EREA of ander transformator merk met dezelfde afmetingen en specs.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Hallo,

Bij deze de maten van de transformator de totale hoogte is 35mm

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Als je hoopt om eentje te vinden die in de plaats kan gesoldeerd worden, dan vrees ik dat de kans niet zo groot is... Maar, zoals reeds aangegeven, dan zijn er exacte afmetingen nodig. Die laatste foto's zijn een goede aanzet, leg nu nog een meetlat/lineaal naast de pennen, en er zou mischien iets kunnen.