Pomp aansluiten

Hallo, ik heb hier een pomp uit een koffieztetter staan. Ik wil deze aansluiten voor een projectje alleen vraag ik me af of deze direct op 220v kan en maakt het uit hoe hij aangsloten wordt?

Lambiek

Special Member

Spanning staat toch op het type plaatje. Is gewoon 230VAC. En er zitten maar twee aansluitingen op, dus wat kan er mis gaan. :)

Let wel op, want je bent met een gevaarlijke spanning bezig.

Zat die klixon niet ergens tussen de spoel?

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Deze kan direct op 230V aangesloten worden. Alleen wel rekening houdende dat die maximaal 2 Minuut aan en minimaal 1 Minuut uit.
En de blauwe temperatuurbeveiliging tegen de spoel klemmen, om oververhitting/verbranding tegen te gaan.
En uitsluitend zuivere vloeistoffen er door heen en geen zuren of chemicaliën.

MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Zuiver zuur is toch ook zuiver? :+

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Bij het ontkalken van een espressomachine gaat er toch ook zuur door de pomp ?

Mvg Oswald

Ook even om denken dat dit een 'drukpomp' is, een pompje uit een Senseo haalt 2-3 bar, uit een espresso machine kan dit wel oplopen tot 20 bar! Zonder tegendruk zal er echter niet veel uit komen.

En pas op met water en elektrisch zo dicht bij elkaar, lijkt misschien overbodig maar bij een espressopomp heb je zo een fijne lekkage die geniepige straaltjes water kan veroorzaken..

Dank voor de reacties! Pomp is aangesloten en doet het goed! Zat nog wel aardig wat troep in...... na heel even te hebben gepompt is hij wel warm maar, dat hoort denk ik.