R7S led in dimbare lamp doet raar / gaat niet....

Beste Forumleden,

Ik heb voor twee bureaulampen twee dimbare R7S 78mm led lampjes besteld in China.

"Dimmable R7S COB LED Bulb Glass Tube for Replace Halogen Spot Light 78mm 118mm AC 110V 220V."

Als vervanging voor de halogeen. Die geven me zeker in de zomer veel te veel warmte af.

Het rare is nu dat terwijl de bureaulamp is uitgeschakeld en ik de led plaats deze meteen oplicht.

Draai ik de dimknop naar rechts dan gaat de led wat feller branden.

Draai ik de knop naar links en uit / en hoor dus de klik dan blijft de led echter branden.

Kan iemand me uitleggen wat de reden is / kan zijn en waarom er blijkbaar wel stroom op de contacten staat terwijl de lamp is uitgeschakeld. :S

(Dat zal met de dimmer te maken hebben waarschijnlijk??)

Advies en tips worden zoals altijd op prijs geteld!

zo'n dimmer is gemaakt voor lampen van 60-300W doorgaans, dat werkt vrijwel nooit op een 6W ledlampje, en al helemaal die ali rommel niet.

gewoon dimmer eruit mikken en aan/uit knopje erin zetten..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Draai voor de gein, de stekker eens om?

Op 26 augustus 2019 18:17:58 schreef testman:
zo'n dimmer is gemaakt voor lampen van 60-300W doorgaans, dat werkt vrijwel nooit op een 6W ledlampje, en al helemaal die ali rommel niet.

gewoon dimmer eruit mikken en aan/uit knopje erin zetten..

Volgens de specificaties zou deze het moeten doen.

Het zijn overigens dezelfde specificaties die ik tegen kom op andere websites, alleen kost de lamp daar 3 tot 4 keer zoveel en komt er ook nog porto bij.

Deze lampjes werden (net als alles wat we daar bestellen) voor nop naar Nederland verstuurd.

En ik durf er, als ik de foto's bekijk en vergelijk, er zomaar vanuit te gaan dat dat veelal dezelfde "rommel" is die op Aliexpress wordt verkocht.

Edison Opto is de maker , niet echt een kleine speler op de LED markt.

Maar dimmers lijken inderdaad vaker het probleem nu ik er meer over lees.

Ik ging er vanuit dat als ik de draaiknop naar links draai (uit) en de klik hoor dat er geen spanning meer staat op de contacten.

Dat blijkt dus niet zo. :?

Op 26 augustus 2019 23:37:45 schreef maus0611:
Draai voor de gein, de stekker eens om?

Voor de gein gedaan, zelfde resultaat helaas.