Printplaat TV met brandplek nog te repareren?

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en heb zelf weinig tot geen verstand van printplaten.
Graag zou ik willen weten of er iemand is die in kan schatten of één van de printplaten van mijn plasma TV na kortsluiting nog te repareren valt en zo ja wat zoiets ongeveer zou moeten gaan kosten.
Op de foto’s is duidelijk een brandplek te zien veroorzaakt door de kortsluiting.
Het gaat om de volgende TV: Panasonic TX-P50ST60 uit 2013 en het gaat om het YSUS board.
Bij voorbaat dank voor elke reactie.

Met vriendelijke groet
Michel

zo te zien is één soldering van L412 gewoon losgekomen. dat heeft wat geknetterd (kan gevolgschade hebben). Heb je die soldering al herdaan en getest?

Op 26 augustus 2019 20:47:26 schreef kris van damme:
zo te zien is één soldering van L412 gewoon losgekomen. dat heeft wat geknetterd (kan gevolgschade hebben). Heb je die soldering al herdaan en getest?

Dank voor je reactie. Ik kan helaas zelf niet solderen maar als ik je goed begrijp dan zou dit dus voor iemand met een beetje soldeerkennis op printplaten goed te doen moeten zijn? Ook enig idee waar ik zou moeten zijn voor dit soort klusjes?

nee, zo te zien heeft de lang uitstekende pen van L142 tegen het chassis van de tv gepatst, sluiting gemaakt..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 26 augustus 2019 21:09:41 schreef testman:
nee, zo te zien heeft de lang uitstekende pen van L142 tegen het chassis van de tv gepatst, sluiting gemaakt..

Dat klopt (zie foto). Maar wat wil dit concreet zeggen in mijn situatie? Is dit uberhaupt te repareren en is dit de moeite waard?

Gewoon laten solderen en het te lange pootje korter afknippen en hopen .

Weggooien kan altijd nog . ;)

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Van waar ben je? stuur anders maar een pb