Schema B&O versterkermodule ICE500A MK2 gevraagd

Beste lezer,

kan één van jullie mij aan een schema helpen van genoemde klasse-D versterkermodule?
Deze zit in een Bowers & Wilkins VP1 subwoofer. Alvast bedankt voor een reactie.

Vriendelijke groet,
Harm.

vergeten

Golden Member

Bowers & Wilkins (B&W) is geen B&O, wat in de topictitel staat.
Misschien wil een moderator de topictitel aanpassen.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
maartenbakker

Golden Member

Klopt toch gewoon? Nouja, formeel is het tegenwoordig een ICEPower en geen B&O denk ik maar ze staan ook wel bekend als B&O.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 28 augustus 2019 18:08:01 (75%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
vergeten

Golden Member

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
maartenbakker

Golden Member

Waarbij B&O het bedrijf achter ICEPower is en B&W een fabrikant van versterkers die zulke modules gebruiken.

Subtiele verschillen waar ik ook wel es ingetrapt ben.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Krelis Vonketrekker

Golden Member

Ik heb zo`n subwoofer gesloopt, en het is een B&O digital ampl.
Bij mij was er een voeding probleem. Ergens moet ik het nog in de junkbox hebben...

Krelis Vonketrekker

Golden Member

Google op: icepower500adata.pdf
Hier is meer info te vinden over ice Power moduul.

maartenbakker

Golden Member

http://www.sound-power.ru/files/doc/icepower500adata.pdf

Als nog niemand anders dat gedaan heeft, zal er weinig anders opzitten dan om zelf te gaan reverseengineeren.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 29 augustus 2019 23:08:14 (50%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Eerst smps voeding in orde maken , als die goed is dan zitten er vast in de versterker zelf een ICC1 en ICC3 in met wat mosfets er achter.
Ik heb er eentje gerepareerd die paar weerstanden in de feedback defect waren.

meer over car audio: www.12vhifi.nl
Bert_Camper

Golden Member

De voeding komt of kwam van de firma Heliox in Best. Daar zul je geen schema van vinden.
Edit: Althans voor de B&O producten. Ik weet niet wie de voeding voor B&W gemaakt heeft.

[Bericht gewijzigd door Bert_Camper op donderdag 29 augustus 2019 23:42:00 (34%)

Beste beantwoorders van mijn vraag.

Mijn subwoofer doet het weer. "Krelis Vonketrekker" gaf een goede tip. Ik heb met de scoop de 3 voedingsspanningen bekeken.
+12V gaf een rimpel synchroon met het ratelen uit de luidspreker.
-12V was rimpelvrij. Dat gold ook voor de 80V voor de eindtrap.
Ik las in de beschrijving van ICEPower dat de + en - 12V gestabiliseerd moeten zijn. Dat geldt niet voor de 80V voeding.
Vervolgens heb ik de + 12V voedingsdraad doorgeknipt en een externe voeding aangesloten. Resultaat: de versterker werkte weer prima.
Daar ik ook van de voeding geen schema heb, heb ik alle 12 kleine elco's na de swich-power schakeling vernieuwd. Resultaat: weer een schone +12V voeding.
Nogmaals mijn dank dat jullie de moeite hebben genomen te reageren op mijn vraag.
Vriendelijke groet,
Harm.