breadboards

Alleen berichten met de trefwoorden “breadboard” worden getoond. Alle berichten tonen

Hallo

Ben net een beetje begonnen.
Met een breadboard en een 9 volt blok batterij.
Dacht om met een te koop zijnde aansluiting met twee draden de batterij aan te sluiten.
Doch dan stuit ik op een probleem
Hoe krijg ik de batterij aansluiting er in.
De draden hebben of geen of een te kort gesoldeerd uiteinde.
Hoe kan ik als iemand die niets van solderen weet de batterij aansluiten

Sine

Moderator

Ik vermoed zo dat Hamke geen soldeerpook heeft.

Zeker in de goedkope chinese breadboardjes krijg je soepel echt niet in gefrut. (massief zelfs maar moelijk soms .. hum)

Lambiek

Special Member

Op 4 september 2019 18:51:08 schreef Sine:
Zeker in de goedkope chinese breadboardjes krijg je soepel echt niet in gefrut.

Goed gereedschap is het halve werk. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
fatbeard

Honourable Member

Er bestaan printjes die de voeding voor je breadboard kunnen verzorgen: je steekt ze er zo in. Voeding via USB of een adapter, uitgangsspanning naar keuze 5V of 3.3V.
Bij voorbeeld deze:
https://imgaz1.staticbg.com/thumb/other_items/oaupload/banggood/images/C8/AC/671bbc9b-4cd9-4519-9cf3-2b0d5aaf0302.JPG
Er zijn vele anderen volgens dit principe, maar voor veel experimenten is dit al afdoende.

De aanschaf (en oefening met) een -kleine- soldeerbout is als je wat met electronica wilt gaan doen een must. Raadpleeg de zoekfunctie van het forum om geschikte typen te vinden, als er hier niemend een aanbeveling doet.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.