Power supply indicator defect?

Hallo, ik heb hier een mooie Zennex Regulated DC Power Supply DF1713 staan. Alleen, alles functioneerd zoals het moet maar, de rechter indicator voor de amperages lijkt niet te werken..... ik weet ook niet hoeveel ampere eruit komt.... weet iemand hiervan?

Heb je al iets gemeten?

Hang een normale meter parallel over dat ding en je ziet snel genoeg of de meter defect is of dat ie niets aangestuurd krijgt.

Je kan m ook even afkoppelen en de weerstand meten, dan weet je iig of ie niet intern gewoon doorgebrand/gebroken oid is.

Als je er niets op aan sluit komt er nul ampère uit en staat je meter dus op 0.

Met een H4 autolamp aangesloten op 12 volt zou er 60 / 12 = 5 ampère moeten gaan lopen. Wel de 60 watt gloeidraad gebruiken dan.

Op de foto loopt er zo te zien 0,3 ampère bij een spanning van ongeveer 12,5 volt. Wat heb je er op aangesloten?

Sine

Moderator

Je weet dat dat de gemeten (dus geleverde) amperes zijn, niet de ingestelde?

Ofwel, zonder (flinke) belasting zullen die meters niet veel bewegen.

Anoniem

de rechter indicator voor de amperages lijkt niet te werken

Dat is dus die led? Die gaat enkel aan als de stroombegrenzing actief is.
Als je de uitgang kortsluit moet die aan gaan ;-)

Ik had m aan een Multimeter hangen. De power Supply komt van het vuil..... dus toch maar even gevraagd. Lijkt tot 3 Ampere te kunnen en 30 Volt.

vergeten

Golden Member

Op 6 september 2019 17:42:09 schreef Ex-fietser:

Op de foto loopt er zo te zien 0,3 ampère bij een spanning van ongeveer 12,5 volt. Wat heb je er op aangesloten?

Knap dat je die stroom zo kan aflezen maar de spanning is toch echt ±7,5 volt en de stroom 50mA of zo, (hij staat op 0-15 volt) ik denk eerder dat de nulstand van de amperemeter niet goed staat :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
pa3gws

Golden Member

Op 6 september 2019 19:17:40 schreef vergeten:
[...]Knap dat je die stroom zo kan aflezen maar de spanning is toch echt ±7,5 volt en de stroom 50mA of zo, ik denk eerder dat de nulstand van de amperemeter niet goed staat :)

Vanwaar de 7,5 volt?
Ik zie toch ook echt ongeveer 12,5 volt.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
vergeten

Golden Member

Ik ging/ga er vanuit dat als de voeding op 0-15 volt staat dat volle schaal 15 volt is.
Maar het kan natuurlijk zijn dat de voltmeter niet meegeschakeld wordt, in dat geval zit ik fout :)
Nog geen schema kunnen vinden.
Hij is ook op de markt als philips, zentex, "chinees" en wie weet wat nog meer!

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Ik had m aan een Multimeter hangen. De power Supply komt van het vuil..... dus toch maar even gevraagd. Lijkt tot 3 Ampere te kunnen en 30 Volt.

Die multimeter trekt dus als het goed is onmeetbaar weinig stroom. Dan geeft de ampèremeter dus ook onmeetbaar weinig aan. Of te wel nul. En als de opdruk klopt zou het maximum 3 ampère zijn. Een 70 watt H4 24 volt halogeen autolamp trekt op 23,3 volt 3 ampere. Daar kun je mee testen.