luidspreker uitgang maken aan tv lg 42PG100R

Franssel

Golden Member

Hoi ik krijg een tv binnen zonder geluid , ff kijken en speakers defect .
speaker uiterst smal (4x20 8ohm 15W) en niet meer leverbaar .

wil via tulpuitgang externe spaekers aansluiten , is het verstandig om dat rechtstreeks te doen of plaats ik een weerstand in in de tv .
of beter idee iemand

Gr Frans

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer

In elk geval stekers gebruiken, die niet even kortsluiting maken bij het in steken of uithalen. De geluidseindtrappen zijn tegenwoordig (digitaal) en volledig geïntegreerd, dus niet makkelijk te herstellen.
Tulpstekers gaan wel voldoen, hoewel niet bedoeld voor LS aansluitingen, kunnen ze wel een paar ampère doorlaten en zijn ook tamelijk klein.
Let op dat tegenwoordig veel eindtrappen uit een brugschakeling bestaan. Het is dan niet geoorloofd om bijvoorbeeld de - aansluitingen door te verbinden.
De bestaande tulp audio uitgangen zijn op lijn niveau. Daar moet je luidsprekers met een losse of ingebouwde versterker op aansluiten.

[Bericht gewijzigd door buzzy op 10 september 2019 18:53:30 (12%)]

Franssel

Golden Member

Hoi Buzzy (nog druk bezig hihi) zoals ik kan zien komen de luidsprekers rechtstreeks op een ongeveer 56 pens ICtje van 2x2cm ( NTP3000A ) http://www.datasheetcafe.com/NTP3000A-pdf-26962/ .

tussen de bijde massa aansluitingen meet ik inderdaad 7Kohm dus zal ze niet samenvoegen .
ik dacht aan een 4ohm weerstandje omdat iemand een 4ohms speker zou kunnen aansluiten , 0,5 of 1watt misschien ?

wil graag het IC heel houden

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer

Impedantie gevoelig zijn de ICs niet echt, sluiting naar massa maken is IDD fataal voor ICs!!! Ik zou van die rood/zwarte knijpertjes inbouwen in de kast. Maar er zijn wel alternatieve speakertjes te vinden hoor.

Op 10 september 2019 18:31:22 schreef Franssel:
Hoi ik krijg een tv binnen zonder geluid , ff kijken en speakers defect .
speaker uiterst smal (4x20 8ohm 15W) en niet meer leverbaar .

wil via tulpuitgang externe spaekers aansluiten , is het verstandig om dat rechtstreeks te doen of plaats ik een weerstand in in de tv .
of beter idee iemand

Gr Frans

Beide speakers defect is wel erg veel toeval.
Is er niet iets meer aan de hand?

Die speakertjes kunnen niet veel hebben, met name bij hoog volume.