Siemens Combimagnetron timerknop defect

Hallo,
het betreft een Siemens combimagnetron type HF75860NL/02 die is al weer bijna 20 jaar oud maar werkt prima en nu is het draaiknopje voor de tijd instelling defect. het lijk een rotary encoder te zijn met 3 aansluitingen. via de handel niet meer leverbaar. rotry encoders die ik vind hebben 5 aansluitingen. soldeerpunten heb ik over gesoldeerd en nagemeten. Op ohmse waarde meten geeft geen duidelijk beeld.

is hier iemand die weet hoe het zit? of waar een 3 polige rotary encoder te krijgen is?
groeten Gert

weggooien is een optie, maar niet voordat reparatie geprobeerd is.

Deze zijn er al al jaren njet meer, maar ik herstel deze gewoon. Smelt de 4 lipjes met de soldeer bout los, reinig inwendig en smeer het een beetje met vette contactspray en gaat weer jaren mee. Smelt weer dicht evt beetje superlijm voor extra stevigheid.

Hallo smd,
Ik heb er aan zitten te denken, maar toen dacht ik laat ik het eerst eens op het forum vragen.
Heel erg bedankt ik ga het binnenkort proberen, inmiddels is hij weer ingebouwd. maar ik laat zeker horen hoe het afgelopen is.

groeten,
Gert.

Sine

Moderator

Anders zal een encoder met vijf contacten ook wel werken, die twee extra contacten zijn voor de druk schakelaar die je toch niet gebruikt

Angaben sind wie immer ohne Gewähr.