LG GW-B227WLQA Amerikaanse ijskast - alarm blijf piepen

Hallo,

Deze dubbeldeurs ijskast is al een oudje. Ik heb hem in 2009 gekocht. Hij doet het prima, met uitzondering van één ding: op willekeurige tijdstippen en momenten begint een alarm te biepen, De child lock op het display op de linkerdeur doet het af en aan niet. De deuren zijn gegarandeerd goed gesloten, en de lampjes gaan uit als ze dicht zijn (gecheckt door iPhone in ijskast te leggen met draaiende video). Ik heb me sufgezocht op het internet. De standaardoplossing, het uitschakelen van het children's lock door de knop op het display ingedrukt te houden, werkt niet. Het afplakken van de nippeltjes die ingedrukt worden in de kast zelf opdat de lampjes uitgaan ook niet. Ik moet er bij zeggen dat de lampjes in het vriezer gedeelte het niet meer doen. Ze gaan in ieder geval niet aan als ik de deur opendoe.

Omdat ik echt gek word van het gepiep ben ik blijven graven op het internet. Wat ik gevonden heb is een bericht, waarin wordt beschreven dat een oranje draad in de bedrading bij het deurscharnier het alarm is, en dat als ik deze doorknip, het probleem is opgelost. Ik heb de bedrading onder de kap bij het scharnier van de linkerdeur gevonden. Alleen zijn het negen draden met verschillende kleuren, in plaats van vier, waar het bericht het over heeft. Overigens zit er een oranje draad tussen.De bedrading zit in zo'n wit schakelstuk dat ik kan ontkoppelen.

Toen ik hem ontkoppelde en de electra weer aanzette bleef het piepen uit. De ijskast deed het gewoon, lampje in de ijskast (niet de vrieskast) brandde, maar het display op de deur blijft uit. Ik vrees alleen dat de ijskast dan domweg blijft koelen en niet meer afslaat, omdat ik de sturende electronica uit heb gezet. Toen ik het schakelstuk weer aan elkaar koppelde en de electra weer aanzette begon de ijskast nagenoeg direct weer te piepen. Ik kan daarom niet anders concluderen dan dat het alarm gevoed wordt door een van die draden.

Mijn vraag is daarom: kan iemand mij vertellen welke draad op de foto ik kan knippen om het alarm uit te zetten?

LG ijskasten hebben nogal eens problemen met de druknopjes zelf in bedieningspaneel. Verwijder child lock knopje gewoon als je deze niet gebruikt. Bedrading loskoppelen zou ik niet zomaar doen.

Je kan evt ook aan symptoombestrijding doen: Het piepertje opsporen en lossolderen / afkoppelen.
Waarschijnlijk zit hij ergens op de stuurprint. Deze zal wel ergens rondom het display zitten.

[Bericht gewijzigd door meander op donderdag 12 september 2019 20:36:23 (33%)

Spanning staat en stroom gaat!