Philips 52 PFL 9632 doet niets meer

de stby voeding schakelt dat relais in, als die voeding onderuit gaat door het relais krijg je dat zoemen. check dus die voedingspanning..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Oké.
Welk gedeelte zorgt er voor de voedingsspanning?
Als ik op het relain tik, zie ik ik een paar seconden een groen ledje oplichten op het video bordje.

Wordt het standbye gedeelte wel op het powerboard gegenereerd?
Of op het mainboard?

Zit er niet een soldering los van het relais, even goed de onderzijde inspecteren.

Relais kun je testen door 5V op de spoel te zetten, de andere kant kun je dan ohms meten. Wel het relais er eerst uithalen.

Ik heb de twee relais losgenomen en na het inschakelen met 5v en de andere met 24v doorgemeten.
De weerstand is nagenoeg 0 ohm bij inschakelen.
Die lijken mij dus goed.

Wat kan ik nog meer controleren?

Meestal is de vpoeding op moederbord defect

Of de voeding op mainboard 5 V standby afgeeft naar electronica

Ik kan alleen 5v vinden in het gebied op de bijgevoegde foto’s

als die voeding nog 5V geeft dan is de stby voeding iig aanwezig. deze voeding zorgt dat de hoofdvoeding start, via het moederbord. check de tekst bij de stekkers van de kabel tussen moederbord en voeding, daar staat doorgaans letters bij de pennen, gnd, 12V 5V enz. PS_on is de startsturing van de hoofdvoeding.

er staat niets op het bord gedrukt.
Ik weet dus niet welke spanningen ik op welke pin kan verwachten

maartenbakker

Golden Member

Deze voeding geeft waarschijnlijk alleen 5V. Ik had deze tamelijk bizarre constructie met de voeding op het mainboard nog niet eerder zo gezien bij Philips.

Testman bedoelt de andere voeding. Controleren of die spanning krijg, aangezet wordt, de spanningen geeft die daar op staan enz.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 25 september 2019 19:59:10 (15%)]

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik kan op het mainboard geen gelijkstroom spanningen meten.

de spanningen bij welke pennen staan ook wel op de onderkant..

De onderkant van het power bord? Of op de achterkant?
Ik zie niets staan.

maartenbakker

Golden Member

Ik heb nog even gekeken, het is een vrij ingewikkeld toestel qua voedingen en ik ben er nog niet helemaal uit welke spanningen er in standby horen te zijn.

De platformvoeding zit op het mainboard, daar heb je 5V gemeten zei je eerder, dus niet niets. Er hoort daar ook een 12V lijn te zijn, maar ik weet nou niet helemaal hoe dat zit met standby. Als die 12V lijn er wel hoort te zijn maar ontbreekt, zou dat het defect kunnen zijn.

De voeding die je in je laatste bericht toont, is de losse voeding die de backlight en de ambilight voedt. Die zal alleen inschakelen als hij een signaal van het mainboard krijgt vermoed ik dus dat je daar niets meet als je toestel niet aangaat, zou kunnen kloppen.

Ondertussen zou je een servicemanual kunnen downloaden, daar staat vrij veel in. Zoek op Q528.1E op elektrotanya, daar staat hij vast wel op.

Voor tips over welke spanningen er wel of niet moeten zijn, misschien maar even wachten op mensen die dit chassis wel eens eerder onder handen gehad hebben.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik meet op het mainboard wel 12v spanningen op oa deze plekken.
Ik zal de handleiding eens opzoeken, en bekijken.

Ik kom er niet echt uit.
Heeft iemand ervaring met deze set?

Als je standby voeding aanvezig is en je 12V komt bij is mainboard defect. Trouwens, je moet wel de TV echt inschakelen met hoofdknop op TV anders krijg je zelfde syntomen!!

Ik meet de 5v en 12v alleen ergens op het mainboard.
Met de “hoofdschakelaar” bedoel je toch gewoon de schakelaar aan de zijkant?
Op welke nummers moet ik letten om het juiste mainboard te vinden?

Op een stickertje staat een 12NC code, dat is de juiste code. Niet de code op print,want dat is nummer van kal eprint. Plaats eens een foto van mainboard, wellicht dat ik nog een werkende heb.

Op een stickertje staat een 12NC code, dat is de juiste code. Niet de code op print,want dat is nummer van kale print. Op de foto staat een stickertje met een S ervoor, dat is het nummer.

Het nummer staat op het kleine barcode stickertje en begint met 3104328xxxxx