rtl8169

heb hier een defecte netwerk kaart van realtec. gigabit.
zat te internetten ineenkeer komt er rook uit het kaartje. en je ziet niet meer dat er een netwerk kabel in gestopt word heel af en toe knipperthet ledje. maaris er is geen verbinding mogelijk.

ik zit nu te internetten via een 100mbps kaartje die doet het wel maar we hebben hier hoger als 100 mbps internet nu op dit moment.

is er nog iets aan te redden of weg gooien en nieuwe kaart kopen. zie ook niet waar de rook precies vandaan is gekomen.

Even een goede foto van het kaartje plaatsen.

ik haal een nieuwe op maandag.
verder moet ik morgen een beeldscherm van de begeleiding proberen te repareren. ze heeft een philips van 8 jaar oud wat voor type weet ik nog niet. maar de klacht is dat hij moeilijk aan wil en als hij eenamaal aan staat is het beeld donkder en na 10 minuten word die helder. werd mij verteld.

en ze hoort het beeldscherm fluiten als hij net aangezet word. misschien condensatoren in de voeding we zullen zien.

de rook kwam waarschijnlijk uit de transformator.

dat blokje tussen de netwerkstekker en het IC.

die kun je wel vervangen, maar moet wel ongeveer overeenkomen. (en je moet er een netwerkkaart voor slopen).
soms zit de trafo zelfs in de stekker verstopt.
vervangen is inderdaad net zo makkelijk. kijk goed uit of er problemen zijn met de aarding van je PC of dat de kabel beschadigd is. kan natuurlijk gelijk weer misgaan.

monitor klinkt als condensatoren.

GMT+1

het scherm doet het weer prima begeleiding zei dat hij moeilijk aan ging maar eenmaal hier doet hij het prima. de klacht was dat hij donker was maar de brithnes stond op 0

de begeleiding had mij verkeerde informatie gegeven maar het viel allemaal mee. brithness op 70 gezet vond ze helder genoeg.

toch een blikje enery drink van de begeleiding gekregen.

die netwerk kaart heb ik weg gegooid. die 100mbps doet het tot nu toe nog prima. heb iedergeval internet. als ik weer geld heb haal ik een nieuwe gigabit. denk dat ik voor een pci-e ga. dat is zo''n klein slotje. 15 euro moet dat kosten. bij de computer zaak.

maartenbakker

Golden Member

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."