Eric, Stuk snoer, 2 bananen eraan en dan een labvoeding in de badkamer
Dit topic is gesloten
Golden Member
Eric, Stuk snoer, 2 bananen eraan en dan een labvoeding in de badkamer
Ha rew, als ik daar gebruik van mag maken....
Alleen 't is nogal ver weg. Ik had een mooie puntlasset, maar die ligt nu nóg verder weg.
Mocht je een oplossing weten, dan hoor ik dat graag.
Groet,
T.A.
Volgens mij heeft die gast van NKON gewoon een puntlas apparaat maar geen zin om echt iedere dag daaraan te gaan zitten dus soms spaart ie het een paar dagen op. Een 18650 kan ik gewoon uit de voorraad jatten voor je, maar die 14430 die zitten er denk ik niet tussen. Stuur nkon gewoon even een mailtje of ie er lipjes voor je aan kan maken. Als het echt moet, dan zou het kunnen dat er binnenkort een zending van NKON naar Delft komt (*), dan wil ik er wel lipjes aan maken en opsturen.
(*) Dat zal dan wel een zending zijn die RUIMSCHOOTS over de "gratis verzenden boven.... " gaat, dus dat kost alleen wat het accutje kost.
Edit: Oh. Ik heb net een mailtje zitten tikken en jou mailserver weigert met de mijne te babbelen.
Goed. Dan doen we dat. Ik vind het "kan geen mailtje sturen" erg onhandig. Kan je regelen dat ik je mobiele nummer krijg zodat ik je kan whatsappen?
Ik hoor dat de bestelling nog niet de deur uit was en hij beschouwt de "moet 14430 bestellen voor REW" als "duwtje in de rug" om toch die bestelling nu te gaan doen....
@Tidak Ada hieronder: Het is de "@zeelandnet.nl" server die weigert mailtjes te accpeteren van mijn server. Dus als je een hotmail of google account had gebruikt dan hat het gewerkt en had ik je kunnen mailen. Drie verschillende mailadressen, allemaal @zeelandnet.nl stuiten alledrie op hetzelfde probleem.
Update: De bestelling is geplaatst.
[Bericht gewijzigd door rew op woensdag 15 april 2020 20:07:07 (35%)
Ha rew,
Heb je toch maar een mail gestuurd, want telefoonnummer op het forum lijkt geen goed idee.
Ik heb 3 mail accounts gebruikt, dus je ontvangt 3 mailtjes
Golden Member
Ondanks uren zoeken lukt het me niet het volgende te vinden:
Haakse PCB header, pitch spacing 5,08mm, 1 rij met 6, 8, 12 of 24 pennen zonder shroud (afdekking). Liefst stevige pennen (1 mm).
Ik wil dit gebruiken om een testprint met een klemmenstrook te kunnen verbinden, totaal heb ik 24 pennen nodig.
De Molex KK 508 (10061055) komt behoorlijk in de buurt maar die (bijna) overal out of stock.
Samtec heeft ook zoiets (TSW of MTSW) maar die hebben weer dunnere pennen (0,6mm) wat een beetje fragiel wordt.
Eventueel wegsnijden of frezen van borgclips oid zou mogelijk zijn.
Ik zou graag bij een westerse leverancier bestellen omdat ik het graag snel in huis wil hebben. TME, Farnell, Mouser etc.
Heeft iemand een tip waar ik zoiets kan vinden?
EDIT: Bedenk me net dat ik ook printkroonstenen kan gebruiken waar ik een rechte header in schroef. Is minder strak, maar als het met een haakse header niet lukt moet ik toch wat. END EDIT
[Bericht gewijzigd door Henk H. op donderdag 16 april 2020 10:34:54 (10%)
Dat is toch hardstikke standaard "header right angle" by farnell vind ik voor 6 pins 43 hits (wel allemaal samtec).
Van een gewone haakse header kun je de "even" pinnen eruit slopen op op 5.08 raster uit te komen. Dan heb je keuze uit honderden.
[Bericht gewijzigd door henri62 op donderdag 16 april 2020 11:08:35 (15%)
Golden Member
Bedankt voor het meezoeken en de tip van het weghalen van elke tweede pen. Ik denk dat ik op rastermaat 2.54mm wel wat kan vinden.
Ik vond er ruim 350. Dus dat moet wel lukken. Voor een paar stuks is het nog wel tedoen om de pinnen eruit te rukken. Voor productieaantallen niet.
Ik weel wel dat AMP, nu Tyco ook headers had met 5.08 raster waar de pinnen en fabrieksmatig niet in zaten (zelfde plastic molding). Dus ze moeten nog wel te vinden zijn.
-edit- Als je pinnen eruit gaat trekken vergeet dan niet de headers langer te bestellen: 2*n-1
[Bericht gewijzigd door henri62 op donderdag 16 april 2020 11:38:51 (14%)
Zowel Samtec als Wurth hebben overigens hele fijne vertegenwoordigers waar je lastige(re) connectorvragen neer kunt leggen.
Voor enkelstuks hobbytoepassing is dat natuurlijk een iets ander verhaal, maar als je ze belt en je vermeldt dat gewoon netjes dan kan ik me voorstellen dat ze je ook best even willen helpen.
Special Member
Ik vond er ruim 350. Dus dat moet wel lukken.
Dat valt zwaar tegen, hebben bijna allemaal 0.64mm pinnen...
De KK508 van Molex kan wel: https://www.molex.com/molex/products/part-detail/pcb_headers/001006105…
Golden Member
Op 16 april 2020 10:32:40 schreef Henk H.:
[...]
De Molex KK 508 (10061055) komt behoorlijk in de buurt maar die (bijna) overal out of stock.[afbeelding]
[...]
Die noemde Henk ook al maar volgens hem redelijk moeilijk verkrijgbaar. Te weinig omzet? Ik kan me voorstellen dat grotere bedrijven, die ze gebruiken, gewoon bij Molex bestellen ipv de tussenhandel.
Ja de pin dikte, daar is geen filter voor (had ik ook even niet naar gekeken). Ik denk dat je dan meer moet gaan zoeken op power headers. Maar die zijn vaak iets van 3.6 of 3.92 pitch of van die rare maten.
Special Member
Die 'angled' KK508 wordt weinig gebruikt, bijna altijd rechte. (geen wonder dus dat niemand ze op voorraad heeft...)
Honourable Member
? zelf ombuigen met een malletje oid ?
Golden Member
Allen, bedankt voor de tips!
Zelf ombuigen is ook nog een goede. Ik ga daar denk ik voor, obv een rechte KK 508 header met pitch 5.08. De uitvoering met 12 pennen is met meer dan 1100 stuks op voorraad bij Farnell, die 2 van mij zullen vast geen probleem zijn
Als alternatief heb ik in ieder geval ook al een haakse header gevonden met pitch 2,54mm bij Farnell, mocht het buigen niet gaan.
Nogmaals hartelijk dank voor alle suggesties.
Golden Member
Dan zeker niet proberen 90° te buigen met een hoek. Probeer ze te buigen rond een boortje 2 of 3 oid.
Stuk 1,5 of 2,5 mm koperdraad op de rand van een stukje print (of iets anders) solderen als buigmal. Denk er wel aan dat die pinnen van een tamelijk brosse legering zijn gemaakt!
Golden Member
Ik denk dat ik ze met een tangetje één voor één ga proberen te buigen. Bekken van de tang in de lengterichting op de pen en er voorzichting een bocht in buigen. Dan op het oog uitlijnen. De omgebogen pennen schroef ik in een rij kroonstenen dus ik denk dat het zo wel nauwkeurig genoeg gaat. Het hoeft gelukkig niet in een andere connector of in gaatjes op een pcb te passen. Ik heb een header extra besteld om te proberen. Resultaat komt wel in de "Show your projects" discussie.
Met borgclip voldoende te krijgen, ik las dat die afslijpen/snijden ook evt een optie was :
https://www.ebay.com/itm/VH-3-96mm-2-10Pin-Right-Angle-Connector-Set-H…
//EDIT Oh wacht, dit is 3.96mm pitch
Ik ben bij Mouser op zoek naar isolatie plaatjes om te gebruiken voor versterker IC's zoals de LM3886, TDA7294 en aanverwanten.
Mag van siliconen zijn oid. er is alleen verschrikkelijk veel keuze daar waardoor ik weg kwijtraak en bij kostbare zaken uitkom.
Uit hun PDF catalogus word ik ook niet veel wijzer.
Ik heb "Thermische pad 6.0 W/mK 0.5mm 1.0mm 1.5mm 2mm 3mm 5mm" gekocht op AliExpress
https://nl.aliexpress.com/item/32891181230.html?channel=twinner
Kun je op maat knippen en de gaatjes doe ik met zo'n tang die je ook voor je riem gebruikt.
Golden Member
Op 19 april 2020 14:02:13 schreef Knustelsmurf:
Ik ben bij Mouser op zoek naar isolatie plaatjes om te gebruiken voor versterker IC's zoals de LM3886, TDA7294 en aanverwanten.
Mag van siliconen zijn oid. er is alleen verschrikkelijk veel keuze daar waardoor ik weg kwijtraak en bij kostbare zaken uitkom.
Uit hun PDF catalogus word ik ook niet veel wijzer.
TDA7294 is 19,6mm x 17,25mm. Dan denk ik dat dit wel iets betaalbaar is. 6,36€ excl BTW en 20mm x 20mm. Het is tenslotte net wat groter als TO220.
Dank voor de info. denk dat ik zo'n matje om op maat te knippen ga bestellen. vind helaas ruim 7 euro incl btw erg aan de prijs voor zo'n klein stukje.
Dit topic is gesloten