Connector - Contacts Not Supplied

Ik ben op zoek naar wat connectors 2 en 3 pin. Als ik kijk op de Farnell site dan zie ik bij deze connectoren:

Contacts Not Supplied

https://nl.farnell.com/w/c/connectors/circular-connectors-components/c…

Betekend dit dus dat er geen contacten inzitten? Zo ja, hoe kom aan die contacten dan ?

I love it when a plan comes together !
elmowww

Golden Member

Datasheet openen, contacten zoeken, juiste maat (plus tang) selecteren, en die ook bestellen.

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ok. :-) maar dan nog even om te begrijpen.

Waarom zitten de pinnen er niet in. Is daar een logica voor ?

I love it when a plan comes together !
mvdk

Golden Member

Als die contactpennen of bussen er al inzitten, heb je weer een extra tooltje nodig om ze er eerst uit te halen. Nu is het draad aanknijpen, en insteken, als ik alles goed begrijp. Ik heb in het verleden nogal wat 34 polige AM-P blokken samengesteld, en ben blij dat ik de pennen en bussen in zakjes aangeleverd kreeg...

Arco

Special Member

Die pinnen steek je er normaal na het krimpen maaar 1x in.
(als ze er af fabriek in zouden steken, moet je ze weer eruit pulken om te kunnen krimpen...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Soms heb je ook meerdere soorten pinnen: soldeer, crimp,.. Kweenie of dat in dit geval ook zo is.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Tja, zo kan het natuurlijk ook bij crimpen. Maar ik heb soldering nodig, dus zoek nog wel even verder.

Thanks.

[Bericht gewijzigd door ritmeester op woensdag 18 september 2019 19:44:57 (49%)

I love it when a plan comes together !
bprosman

Golden Member

Nu kun je krimp ook solderen natuurlijk. Maar is wat omslachtig.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
High met Henk

Special Member

Crimp solderen kan niet altijd.
Heb ooit gehad dat ze dan niet in de behuizing passen..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Kruimel

Golden Member

Ik gebruik regelmatig 1mm printpennen en de bijbehorende schuifjes met soldeerogen. Daarmee had ik geregeld last dat ze niet over de pennen pasten, en dat bleek naderhand te komen doordat flux uit mijn soldeertin in het contact vloeide en daar uithardde waardoor de pin niet paste en het schuifje vervormde. Als je contacten gaat solderen, let daar dan op door ze te solderen met de draad naar onder of door ze goed te reinigen achteraf.

Henry S.

Moderator

Op 18 september 2019 19:13:10 schreef flipflop:
Soms heb je ook meerdere soorten pinnen: soldeer, crimp,.. Kweenie of dat in dit geval ook zo is.

En los in een zakje of op ammopack, en dat laatste is weer 'fijn' als je de voorraad in een klein bakje wil houden...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.