Piep in audio installatie door vuil lichtnet. Hoe op te lossen?

RAAF12

Golden Member

Instraling kan ook via de luidsprekerkabel de versterker binnen komen.

mel

Golden Member

Het zou wel typisch zijn als het lichtnetvervuiling was...Wat dat ook mag zijn...
18kHz... en andere afnemers hebben er geen last van....
Ik denk zelf aan een of ander interferentiesignaal van "iets".Dat is de kunst om het uit te zoeken...

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 21 september 2019 01:23:25 schreef maus0611:
Ik zou ze persoonlijk helemaal afknippen maar ik heb dan ook een ontiegelijke hekel aan ongevraagde muziek. Als ik wat wil horen verzorg ik dat zelf wel.

In de supermarkt ben ik vaak ook niet te genieten. Ik laat het vaak enorm merken als de hoge pieven er zijn, 'GATVERDAMME, ADELE DOOR JE STROT TERWIJL JE WC ROLLEN UITZOEKT'.

Heerlijk die blikken :D

Heb het werkelijk nooit begrepen waarom er in een buitenruimte muziek moet zijn. Ik ben laatst vertrokken uit een klein dorpje ergens nabij Utrecht, daar stond om 10u in de ochtend, doordeweeks, keihard muziek aan door die omroeptrechters. Verschrikkelijk... NEXT.

ergens ben ik het maus wel eens , bij ons in de fabriek staat de god ganse dag radio 538 aan , elke dag de zelfde zooi die ze muziek noemen en dat een paar keer per dag .
van mij mag dat ding ook uit

Op 21 september 2019 08:26:56 schreef klaasy:
[...]
ergens ben ik het maus wel eens , bij ons in de fabriek staat de god ganse dag radio 538 aan , elke dag de zelfde zooi die ze muziek noemen en dat een paar keer per dag .
van mij mag dat ding ook uit

dat was op t werk ook, maar dan met een of andere oudbollige lokale zender. heb op gegeven moment halverwege de kabel van de lijnversterker doorgeknipt, 4ohm/100V trafo achter een oud hifi torentje gezet en we konden zelf een zender kiezen :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Hier op het werk staat ok de hele dag de radio aan, als je mij nu aan het einde van de dag vraagt wat ik gehoord heb .Werkelijk geen idee meestal, soms wat ernstige zaken tijdens het nieuws.

Na flink wat experimenteren met het in- en uitschakelen van groepen zijn we in staat gebleken de oorzaak te achterhalen waardoor het lichtnet zo vervuild werd. In de werkplaats achter de winkelstraat bleek een DAB frequentie generator welke onderdeel uitmaakt van een grondwaterpomp de vervuiler te zijn. Telkens wanneer de pomp inschakelde werd het net vervuild. Pomp zou op korte termijn toch al worden vervangen, dus deze nu definitief uitgeschakeld en probleem opgelost!

Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!

zeker weer een gevalletje oude pomp ster/driehoek regeling vervangen voor een FO, maar de extra netfilter voor de FO was te duur..

waar rook was, werkt nu iets niet meer