Storing wasmachine AEG Lavamat L74850

Mijn wasmachine reageert bij het indrukken van de startknop met een melding 'ERR' in het display (knippert en 3x een piep en knipperend oranje lampje).

Ik krijg dus geen foutcode. De deur valt gewoon goed in het slot (met de gebruikelijk klik). Het voor de zekerheid stevig aandrukken van de deur verandert niets.

Weet iemand wat de foutcode kan veroorzaken

Je hebt geen specifieke foutcode maar wel een soort 'universele' foutmelding. Staat er geen tekst bij dat knipperende oranje lampje?
Onderstaande link geeft veel info over foutcodes. Helemaal aan het einde ervan staat een procedure hoe je meldingen verder kunt uitlezen. Of dit ook allemaal van toepassing is op de L74850 kan ik niet garanderen. Maar niet geschoten is altijd mis.

https://meolease.nl/content/14-aeg-wasmachine-foutcode-foutcode-aeg-ef…

Top werkte, geeft foutcode E66, een defect verwarmingsrelais. Een eerste blik op de google zoekresultaten is weinig bemoedigend. Ga morgen proberen een en ander door te meten.

Zit normaal op het printplaatje bovenaan waar de knopjes zijn. vaak is het relais (een plastiek doosje op eerste zicht) visueel verkleurd/beetje gesmolten of zijn de solderingen los van de pinnen

[Bericht gewijzigd door Multivibbbbrator op woensdag 25 september 2019 18:56:21 (59%)