nieuwe throttle

Hallo allemaal,

ik heb een fiets gekocht uit china maar de throttle is maar een halve grip
met sleutel en batterij indicatie met strepen, in totaal 5 kabels allemaal zelfste dikte.

nu had ik een andere throttle gekocht die komt ook met sleutel en volt meter als batterij indicatie, ook 5 kabels xaarvan 2 dikke.
nu is mijn vroeg hoe moet ik deze verwinden de kleuren van de 5 kabels nu loopt als door elkaar langs de jst connector dus wil niets kapot maken daar alles nu wel werkt hoewel onhandig

mvg
karel

Lambiek

Special Member

Ten eerste welkom.

Maak even een paar foto's van de oude en de nieuwe gashendel, of geef een link van je nieuwe gashendel. Zo kunnen we niet veel. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
mel

Golden Member

Zit er geen schema'tje bij? Onze glazen bollen werken zo slecht...

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

dit is de fiets waarvan de throttle vervangen zou moeten:

https://www.aliexpress.com/item/33010788136.html?af=3233884_866&cv…

link nieuwe throttle:

https://www.aliexpress.com/item/32945567962.html?af=3233884_921&cv…

de kabel met de witte jst is de huidige setup dus de kleuren lopen daar al door elkaar.
alvast bedankt voor jullie interesse in mijn probleem.

[Bericht gewijzigd door Karel Pans op woensdag 25 september 2019 15:27:21 (24%)

Lambiek

Special Member

Leuke fiets. :)

Je moet de twee gas handels door gaan meten om er achter te komen wat, wat is.

Je nieuwe gas hendel:
Het stekkertje waar je zwarte, rode en blauwe draad aan zit is hoogst waarschijnlijk je gas, maar dat moet je even vergelijken met je oude handel.

Je dikke gele en blauwe draad zal je contact zijn vermoed ik, maar hang me er niet aan op.

Je voeding mag 12, 24, 36, 48, 60, of 72VDC zijn. De spanning voor je hall sensor moet tussen de 0.8 en 4.2VDC zijn. Dit kun je meten op de aansluitingen die uit je controller komen.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

ja idd die 3 aan de zwarte zijn voor de gas die heb ik uitgemeten omdat ik filmje gezien heb ervan en die kleuren klopten.

is er enig verschil met dat de vorige display in 4 streepjes werkt en de nieuwe in volt wordt uitgedrukt?

btw raad je niet aan dit te kopen, ik heb nog een andere en zweer bij cruise control :)

Lambiek

Special Member

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

het werkt met de oude gas maar het is niet aangenaam om die vast te houden voor 10 a 40 km

heb gemaild naar de verkoper maar die kunnen me niet echt helpen heb geprobeerd het huidige systeem te openen maar had het gevoel dat het eerder ging kraken dan openen dus heb ik het opgegeven en een 3d stuk geprint om de half grip naar een volledige te veranderen.

toch allemaal bedankt voor jullie hulp