Quick release connector voor dashcam

Vorige week heb een dashcam gekoch. Nu wil ik deze dashcam voorzien van een constante voeding, omdat de accu na 15 minuten leeg is.

Om deze reden zoek een quick release connector waarmee ik de dashcam snel kan los koppelen, maar waarin ook de voeding aansluiting zit,zodat ik maar 1 handeling hoef te doen.

Ik heb zelf ook al gezocht op quick release connector, maar dit levert niet op wat ik zoek. Ik weet anders niet op welke zoek term ik wel moet zoeken. Iemand die mij hierbij kan helpen?

Wordt dat ding gevoed met USB? Zoek dan eens op magnetische laad connector (magnetic usb)

De batterij in een dashcam is nooit bedoeld om lekker te gaan filmen voor langer dan 10 minuten.

Je moet hem aasluiten via de USB aansluiting, lijkt mij een prima quick release.

Of je hebt iets gekocht met vaste aansluiting, zou kunnen maar je geeft deze info niet.

maartenbakker

Golden Member

De vraag is wat je verstaat onder quick release.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

De Dashcam wordt gevoed via een usb mini aansluiting en deze kabel gaat in de auto weggewerkt worden. Omdat ik mijn auto in het openbaar parkeer voor een langere tijd wil ik de Dashcam niet in het zicht laten.

Wat ik bedoel met die quickrelease is dat de camera heel makkelijk en snel kan los worden gekoppeld. Zoals je ook bij gewone camera's hebt. Daar wordt er gebruik gemaakt van 2 delen die in elkaar schuiven on door op iets te drukken weer uit elkaar geschoven kunnen worden.
Wat ik precies zoek is dus zo'n quickrelease connector, maar dat moeten ook contacten opzitten die de Dashcam van voeding voorzien.
Ik wil dit gecombineerd hebben omdat ik dan niet elke keer de stekker voor de voeding er moet uit halen en moet insteken.

Mocht het nog niet duidelijk genoeg zijn dan zal ik een poging wagen om wat ik bedoel te tekenen.

Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ik heb een Chinese ddpai dashcam, die hangt aan een sterke magneet met usb voeding daarin. Dus binnen 0,2 seconde verwijderd of aansluiten.

Je kan het ook los doen, maar dan moet je nog steeds de camera zelf vastzetten:

https://www.bol.com/nl/p/hama-magnetic-micro-usb-naar-usb-kabel-1-mete…

Op 1 oktober 2019 21:54:19 schreef #jeffrey#:
De Dashcam wordt gevoed via een usb mini aansluiting en deze kabel gaat in de auto weggewerkt worden. Omdat ik mijn auto in het openbaar parkeer voor een langere tijd wil ik de Dashcam niet in het zicht laten.

Kijk dan eens naar de genoemde USB magneetkabel. Die tik je er zo aan.

Op 1 oktober 2019 22:20:57 schreef Shiptronic:

lijkt me stevig genoeg om een dashcam aan te hangen?

Dit is mij te groot, maar zou denk ik zeker sterk genoeg zijn.


maus0611
en K7Jz die usb magneet kabel kan is niet vinden in de usb mini versie, maar daarnaast wil ik het liefste het toch in de connector geïntegreerd hebben.

Ik denk dat ik dan toch zelf maar iets ga ontwerpen en dat met een 3D printer ga maken.

Je hebt magnetische mini USB connectoren voor o.a. aan je smartphone. Ook haakse versies.
Het losse 'Male' deel steek je in de dashcam en de connector met 'Female' deel hang je weggewerkt er naast. Kwestie van lostrekken en bij instappen er weer tegen aan houden.