deze nieuwe verbinding is wel goed, maar men vertrouwt het niet van nature. de contact overgang is maar klein, in tegenstelling tot een schroefklem.
belangrijk is hier wel de soort kabel, een 1,5mm2 rml of een 2,5mm2 rml maakt wel verschil in klemkracht natuurlijk. als je dan een ceeform vervangt aan een kabel aan een machine met 5x 0,75mm2 eraan is het vragen om problemen lijkt me, zeker met deze stekkers als ze al gebruikt zijn met een dikkere kabel.
nu was mennekes vroeger duurder als concurrenten met hun ceeforms, maar die nieuwe 16A stekkers kosten geen 4,50€ inkoop meer, dan kun je er ook makkelijk een nieuwe aanzetten .
de wcd's hebben een steekklem verbinding, wat sneller gemaakt is. ook hadden de schroefverbindingen altijd al voorgeklemde schroeven, tegen eruit rammelen tijdens vervoer. die hadden het nadeel dat delen van de schroefdraad soms zwaar ging, men dacht dan dat de schroef vastzat, maar dat was dan niet zo, daar is menig wcd op uitgefikt..
Op 6 oktober 2019 17:34:36 schreef Brainbox:
Zo is er ook steeds meer schakelmateriaal met dit soort klemmen.
In dit geval zaten de draden op een alamat met schroefaansluitingen.
Die hebben een harde kern of eindhuls nodig.[...]
Dat was dus bij mij ook het geval (geen opdonder maar wel een uitstekend draadje.
je wil niet weten voor welke stromen klemverbindingen tegenwoordig normaal zijn, 630A aftakkkasten op spanningsrail zitten ook gewoon met klemverbindingen. idd zit een railklem beter zonder huls, de aders worden dan plat geknepen waardoor de contact overgang lager is als met een aderhuls welke rond blijft, waardoor minder contact overgang.
[Bericht gewijzigd door
testman
op zondag 6 oktober 2019 17:46:29
(27%)