LG 55UB850v geeft alleen maar kleur weer.

Dit topic is gesloten

Beste,
Een LG TV 55UB850v-zd met als je hem aan zet alleen volledig wisselt rood groen wit en zwart beeld in periodes van 2 a 4 seconden.
Lijkt wel een soort screensaver.
Voor de rest geen reacties TV alleen aan en uit via joystick.
Afstandbediening wordt niet gezien.
Enig idee wat er aan de hand is en kan iemand mij op weg helpen?

Waren we maar wild gebleven .... met een blaadje voor
maartenbakker

Golden Member

Dat kan de TCON doen als hij geen goed signaal krijgt. Probeer het kabeltje tussen mainboard n TCON eens los te nemen en opnieuw in te steken (goed uitkijken hoe de vergrendeling werkt).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

dank je voor het snelle antwoord dan zal ik hem binnenkort maar eens uit elkaar halen.

Waren we maar wild gebleven .... met een blaadje voor

Vermoed eerder defect moederbord daar afstandsbediening ook niet reageert.

maartenbakker

Golden Member

Ohja dat had ik over het hoofd gezien. TCON krijgt dan geen geldig signaal omdat het mainboard het niet opwekt. Ik heb de indruk dat LG de laatste jaren ook last heeft van losse BGA's.

Of zou het mainboard in storing vallen omdat het geen terugmelding krijgt van de TCON? Dan an het alsnog de kabl zijn.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 7 oktober 2019 22:49:52 (25%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ronald45

Golden Member

Ontbreekt er niet gewoon een spanning?

Bij dit type meestal losse BGA.

Even tijd gemaakt om hem te opereren. Voeding naar mainboard vermoed ik ook, zwarte plek en tin knobbel op mainboard waar L13402 (spoel) heeft gezeten dicht in de buurt van power connector.
Ben nu op het schema aan het kijken waar deze voor diende en wat voor een waarde.
Stuk schema geupload overal staat waarde spoel bij behalve hier, iemand een idee?
Op de print zit merendeels de BLM18PG121SN1D, na mijn weten 120ohm en 2A misschien is ook de wurth WE-CBF 742792023 toepasbaar kan wel 3A aan. Alleen de vraag waarom is hij stuk gegaan? Misschien slecht kontakt geweest en hierdoor zwarte plek en losgebrand?

[Bericht gewijzigd door c.j op woensdag 9 oktober 2019 18:56:36 (10%)

Waren we maar wild gebleven .... met een blaadje voor

Beste Allen,
Het bleek dat condensator c13409 kortsluiting gaf en hierdoor de filter spoel om zeep heeft geholpen. gelukkig in dit geval niet het stepdown IC, dus 2 stuks condensators moeten vervangen en de spoel door de eerder genoemde WE-CBF en hopen dat hij hierna weer werkt. P.s. Kan ik de condensators ook vervangen door gewone keramische i.p.v. smd?

Waren we maar wild gebleven .... met een blaadje voor
Ronald45

Golden Member

Het is moeilijk te zeggen, want de afbeelding is te klein en dus moeilijk te lezen. Ik zie 1 spoel in het schema, en volgens mij staat er 1 uH bij. Maar nogmaals, het is niet goed te lezen dus het kan anders zijn.

Verder zou ik zelf toch weer smd onderdelen terugzetten. Dat is een beetje een onderbuikgevoel, ik weet niet zeker of het formaat invloed heeft op de werking in deze toepassing.

1 uH is wel OK. Wel leuk dat het een wat simpeler euvel is, moet gaan lukken!

Dank voor de suggesties, heb de smd condensators besteld. Volgens mij zitten jullie op het plaatje naar de linker componenten te kijken omdat jullie het over 1uh hebben, maar de defecte ferriet spoel L13402 zit aan de rechter zijde spoel zonder gegevens en de boos doende condensators C13408 en C13409 van 10uF 16v. Wordt vervolgt..

Waren we maar wild gebleven .... met een blaadje voor
Ronald45

Golden Member

OK het zal wel, maar dat is dus niet te zien op het plaatje wat jij hebt gepost. En daarom wordt het wat lastiger om je te helpen.

Vandaag setje condensators binnen gekregen en de ferriet spoel door de vermoedelijke WE-CBF 742792023 vervangen en alles werkt weer als vanouds.
Bedankt voor het meedenken.

Waren we maar wild gebleven .... met een blaadje voor

Veel kijkplezier weer! En top dat je met wat doorzetting het voorelkaar gekregen heb...

Hallo Allemaal

Ik heb dezelfde LG 55UB850V met het probleem dat de LED op het Power Board 5 keer knipt. De Achtegrondverlichting is 100%
Wie kan me verder helpen?

Is dit dezelfde fout? de topic starter gaf aan verschillende kleuren in ee soort testpatroon, constateer ik bij jou niet??

Dit topic is gesloten