Weer een onderdelen winkel gesloten

Hugo Welther

Moderator

http://home.kpn.nl/fbakelaar/index.html

Helaas gaat er wederom een begrip in de onderdelen handel zijn deuren sluiten.
Jammer, we zijn markante verschijning, humor en kennis missen op de radiobeurzen.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
bprosman

Golden Member

Jammer , had toch wel wat leuke componenten , meer het wat exotischere deel.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
GJ_

Moderator

Op 9 oktober 2019 07:46:09 schreef Hugo Welther:...wederom...

Wederom is misschien niet helemaal op z'n plaats hier. Kennelijk gaat het hier niet om de krimpende markt zoals bij de meeste sluitingen maar vooral om de gezondheid. Hoewel er bij een bloeiende markt vast wel een opvolger was geweest natuurlijk.

maartenbakker

Golden Member

Dat is ook voor de NVHR beurs weer een gemis als ik me niet vergis, of is dat een andere componentenverkoper achterin? Ik hoop dat hij nog wat van zijn 'pensioenering' kan genieten.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 9 oktober 2019 11:45:23 (17%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Zelf vind ik "wederom" een prima uitdrukking.
Of het nu is vanwege gezondheid of iets anders, dat maakt toch niet uit?
In korte tijd zijn er vier handelaren verdwenen waar je nog terecht kon voor old fashion, old stock onderdelen.
Voor de echte liefhebbers van oudere spullen zeg maar.
Bij mijn weten was hij zelfs de laatste in Nederland.
Ik zal Frans missen ook al heb ik niet echt substantieel bijgedragen aan zijn pensioeninkomsten.
Jammer Frans, dat ik niet meer bij je terecht kan voor lastige onderdelen!

Die website in 90'ies style ook _/-\o_ Totaal onmogelijk om d'r wat te vinden, maar wel veel relatief zeldzaam spul. Wel jammer dat er bij dit soort spullen nooit een poging tot overname te doen. Dit verdwijnt straks allemaal in de container.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
maartenbakker

Golden Member

Ik zal eens luisteren in de wandelgangen. Containers zijn alleen een uiterste middel.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 10 oktober 2019 19:03:28 (35%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 9 oktober 2019 19:47:32 schreef flipflop:
Die website in 90'ies style ook _/-\o_ Totaal onmogelijk om d'r wat te vinden, maar wel veel relatief zeldzaam spul. Wel jammer dat er bij dit soort spullen nooit een poging tot overname te doen. Dit verdwijnt straks allemaal in de container.

Och er zijn ook hele hordes hobbyisten die zelf veel onderdelen hebben en ook weten welke, maar in welk bakje, doosje, zakje of potje zat dat ook al weer?
Die schrikken waarschijnlijk ook niet terug van een beetje zoekwerk op een website.
Misschien is dat ook niet helemaal verkeerd. Je ziet in je zoektocht weer een hele berg items voorbij komen. Dezelfde trucs gebruiken supermarkten ook. De dingen die je echt nodig hebt, liggen niet altijd op de meest logische plaatsen (voor de klant). Als die gevonden heeft wat hij zocht, liggen er hoogstwaarschijnlijk ook een aantal produkten in zijn karretje, die niet op zijn boodschappenlijstje stonden.