Non zero cross SSR gezocht

Ik ben de hele middag aan het zoeken geweest naar een betaalbare non zero cross SSR van 25 Amp.

Weet iemand dit type van rond de 30,- euro max ?

buckfast_beekeeper

Golden Member

Voldoet wel niet aan je 30€ wens. Deze

Welke spanning? DC of AC (waarschijnlijk wegens no cross).

Anders ali.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

230 Volt, ik wil een dimmer maken met een microcontroller die de nul doorgang regelt, zodat de dimmer te besturen is.

Arco

Special Member

Gaat het over inschakelen of uitschakelen? (non-zero cross heeft vaak alleen betrekking op het inschakelen...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Totale beginner

Golden Member

Een verwarmingselement kan je PWM'en met een frequentie van 1Hz of minder wegens de traagheid. Dan maakt de zero crossing niets uit waardoor je het met een standaard SSR kan doen. Bovendien belast je in dat geval de aansluiting minder daar je nooit op een piekmoment inschakelt.

Het schema vereist dat er geen zero cross gebruikt mag worden, anders werkt het niet, het PWM verhaal ken ik, maar er zijn diverse mensen die zonder probleem een dimmer gebruiken voor een verwarmingelement.

Ik zoek dus een SSR zonder zero cross, ook weet ik dat ik een triac kan gebruiken, maar dat is niet mijn vraag...