onbekende TCXO

Ik heb een TCXO verwijderd van een sloopprint. Deze heeft 6 aansluitingen. Ik ben op zoek naar de fabrikant. Kan iemand zeggen waar het logo voorstaat ?
Alvast dank, Marc

elmowww

Golden Member

Het logo ken ik zo niet, maar vanuit de sloop print moet je ook het een en ander wel kunnen afleiden!

Gnd is waarschijnlijk simpel, en de voeding ook wel. Daarnaast gaat er waarschijnlijk één kort dun draadje naar het verdere circuit, en dat zal je uitgang zijn.

Er zijn ook pagina's die helemaal vol staan met logo's van fabrikanten, maar die ken ik niet uit mijn hoofd.

Trouwens, de dubbele footprint, testpinnen met bekende signalen er omheen Etc geven veel info weg!

[Bericht gewijzigd door elmowww op zondag 20 oktober 2019 11:14:05 (12%)

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
bprosman

Golden Member

Neem aan dat daar ook wel standardisatie in zit, de DIL-8 en DIL-14 hebben dat in ieder geval. Hier een datasheet van een 6-pinner SMD :

https://docs-emea.rs-online.com/webdocs/15e8/0900766b815e8f06.pdf

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

ik heb eens de sporen gevolgd. Twee pads liggen aan GND. Eén van de pads loopt naar een testpad met benaming Vin daarna is deze via een 110k weerstand verbonden met een spoor die verdwijnt onder een BGA precessor. Ik vermoed dat deze tcxo niet steeds onder spanning staat en dat ze rechtstreeks vanuit een processor wordt aangestuurd. Dan is er nog een spoor die in de schakeling verdwijnt waarvan ik vermoed dat weleens het uitgangssignaal is. Als ik ooit deze TCXO onder spanning zet zal ik dit doen met 3.3V. Heb intussen met warme lucht de TXCO van de print losgemaakt.
Marc

Hugo Welther

Moderator

Is dit wel een TCXO: Temperature Controlled X-tal Oscillator.

M.i niet meer dan een standaard oscillator blokje.
De Temperatue Control is een heel regelcircuit en wordt een flink doosje.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Sine

Moderator

TC = Temperature Compensated

Anders wordt het een OCXO = Oven Controlled

Maar zo valt er inderdaad niet te zeggen of het een TCXO of een normaal xtal oscje is.

[Bericht gewijzigd door Sine op zondag 20 oktober 2019 16:27:59 (38%)

dijkmane

Golden Member

zie m er zo snel niet tussen staan, maar dat logo moet ergens te vinden zijn...

https://www.electronicspoint.com/forums/resources/logos-for-electronic…

In no Sense, Nonsense

Ik heb met een google-search een zwik van dat soort: "en hier zijn alle logos van elektronica fabrikanten" paginas gevonden. Geen had deze er bij staan. Net als deze zijn dat soort paginas vaak behoorlijk verouderd.

Tegenwoordig kan je "fabless" chipfabrikant zijn. Dan betaal je TSMC of zoiemand om je chips te maken. Gevolg is dat er nu een hele hoop kleine en zeer kleine chipfabrikanten zijn.

Bij mij in het gebouw zit een clubje die een chip ontworpen heeft. Als ze funding vinden om het te laten maken, dan zijn zij ook ineens chipfabrikant. Er werkt 1 gast. dwz, ik zie minder dan 40 man-uren in hun kamer.... (er zijn 2-3 verschillende gasten die er bij horen).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/