mp3 decoder ic of software?

Ik wilde voor een project een aantal mp3s kunnen afspelen van een sd card.
Nu ken ik van jaren geleden de VS1053 van VLSI.
Op ali heb je daar nog zeeën van breakout bordjes van.
Ik wil echter een dedicated printje maken met versterkertje er op en nog wat extra spul wat nodig is, dus zou graag een mp3 decoder integreren.

Nu heb ik het gevoel dat VLSI (fabrikant van de vs1053) op het einde van zijn latijn is. De website is nog van 10 jaar terug en ik denk dat door de komst van zwaardere mcu's hun decoders wellicht overbodig zijn geworden?
De verkijgbaarheid en prijs van de VS1053 is ook om te huilen.

Ik vroeg me af wat vandaag de dag een goede decoder is?
Ik zie dat STM een lib heeft met tal van audio processing functies. Dus kan het blijkbaar ook gewoon de mcu laten doen. (wil graag stm32 gebruiken)

Iemand tips?

"Vroeger" was daar nog de MAS3507D van Micronas Intermetall (tegenwoordig TDK-Micronas?) voor.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Ik heb een keer een STM32F405 gekocht, waar een "rare" extra "V" in het typenummer zat (op het eind). Dat stond niet in het datasheet. Ik heb het ST gevraagd en het antwoord was: Dan hebben wij de MP3 licentie al voor je betaald!

Op dat moment was die -V versie goedkoper dan de zonder-V versie, maar dat is relatief snel "rechtgetrokken".

Dus met een STM32, eentje die een DAC aan boord heeft, zou het goed moeten kunnen. Ik zelf gebruik de TS4871 als "audio versterker". (Ik heb nu een batch met printen waar een LM4871 op zit, dat had ik ook gespeced, maar die doet het niet goed!).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Hoeveel moet je hebben? Heb hier nog wel wat STA013's liggen. Mogen voor een symbolisch bedrag weg.

1 electron per seconde = 16 atto ampere!

he Thanks. Het was voor een wat grotere batch, maar ik zie dat de STA013 qua prijs en support een beetje hetzelfde is als de VS1053.
Misschien zijn losse decoder IC's tegenwoordig wel achterhaald.

Had het graag als goedkope oplossing geintegreerd op mijn board, maar op ali heb je mp3 breakout printjes inclusief sdcard houder voor nog geen $4.-, tsja daar kun je niet tegenop, of je moet alles in software doen, maar de uren die je daarin stopt zou je dan ook pas met grote volumes terug verdienen.