Audio Matrix / Router

Hallo allemaal, net nieuw hier op circuitsonline..

Ik ben opzoek naar een 8 stereo kanaals audio router / matrix.

weet de goede benaming er niet voor maar ik zoek een apparaat of oplossing met 8 stereo inputs en 8 stereo outputs.

Input 1 moet het audio versturen naar output 2 t/m 8 maar niet naar output 1
Input 2 moet het audio versturen naar output 1 + 3 t/m 8 maar niet naar output 2
enz. enz.

Hier een voorbeeld (Windows Paint edit) van een Kramer VS1616A (dit dit dus niet kan, vandaar de edit)

Heeft iemand een idee?

Ik begrijp het niet. Wat kan de Kramer wel of niet ?

Ja inderdaad, ik was niet helemaal duidelijk.

De Kramer kan alleen 1 input naar 1 output sturen. zie donker blauw. (lichtblauw heb ik er zelf ingetekend)

[Bericht gewijzigd door PD2NLX op zaterdag 2 november 2019 19:24:08 (19%)

Ha PD2NLX,

Wat je zoek is een cross-conect ofwel een matrix 8X8 stereo is het de bedoeling dit zelf te ontwikkelen maken ?

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

hallo Henk.

Ja het is voor een hobby project dus zelfbouw valt ook onder de mogelijkheden.. moet een beetje low budget zijn ;)

Zo lees ik het niet "It can route any or all inputs to any or all outputs simultaneously", maar als ik zijn manual lees vermoed ik dat hij niet twee kanalen kan mixen, het is enkel een matrix schakelaar. Dat lijkt waarschijnlijk, en daarmee begrijp ik het probleem.

Wat is de situatie / toepassing ?
- Het is vast samen te stellen met professionele moderne audio apparatuur, maar dat is alleen realistisch als je het een enkele keer wilt huren.

- Een oude analoge (monitor-) mixer met acht zestien bussen kan. Maar dat is geen kleintje.

- Zelfbouw kan, acht kanalen sommeren is ook nog wel goed te doen met opamps zonder meer. Het vereist wel enige audio kennis. Helpt het als ik een schakeling schets ?

- Als het vast aangesloten is, je elders voldoende (zeg 20 dB) gain over hebt en de extra ruis niet zo erg is dan kun je het passief proberen, dus de boel simpelweg samennemen met weerstanden van 10k.

Ik weet niet of het de bedoeling is om te gaan zelfbouwen, of iets compleets te kopen. In het laatste geval kan ik je de Audac MTX48 of 88 Matrix mixers van harte aanbevelen. Zie ze soms ook nog wel eens op Marktplaats verschijnen. Ze zijn relatief goedkoop, bieden veel functies en gebruikersgemak en de geluidskwaliteit blijft/is dik in orde.

Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!
bprosman

Golden Member

Heb hier nog wat ex-telefooncentrale printen liggen met een hele zwik uPD22100's er op.

UPD22100C.pdf

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.