Welke 12 volt accu?

In de OP stond dat je al een lader had, de (alleskunner) CTEK mxs 5.0. (??)
Ik vraag me af of de nu beoogde druppellader van 15 euro uitermate geschikt is voor jouw toepassing.

Shiptronic

Golden Member

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Kunnen jullie ook niet vinden hoeveel capaciteit dat ding nu heeft? (Link Shiptronic)

Zag er vandeweek nog eentje bij de Aldi liggen, maar niet onthouden hoeveel capaciteit dat ding had. Was 70 euro of zo.

12ah.
https://www.lidl-shop.nl/ULTIMATE-SPEED-Mobiele-autostarthul...p100268267

De Noco Genius' hebben meer vermogen, en uit ervaring kan ik vertellen dat je met de GB150 zelfs een diesel bestelbus en landrover V8 kunt starten.

Maar ze leveren maar even stroom. Je kunt hem niet als continu bron gebruiken, de elektronica schakelt af.

Die van Ship heeft 2000mAh volgens de specificaties-tab. Daar was ik vergeten te kijken, maar lijkt me weinig (uitgaande van bijvoorbeeld 3 seriecellen, dus ongeveer 12V)

de ctek 5 is eigenlijk te zwaar voor een 18ah accutje, vandaar de druppellader.

heb zo'n compressor ooit in m'n brommert gebouwd gehad, 1 band was lek en die ging ik niet meer laten herstellen, loopvlak was bijna op. 2 maanden zo nog 2 dagelijks bijgevuld via de interne accu met motor stationair draaiend. ging steeds slechter, dat pompje ( kwam uit zo'n hulpstarter ) was natuurlijk prul en ging steeds meer ratelen en minder druk leveren.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 10 november 2019 10:55:10 schreef suburban:
de ctek 5 is eigenlijk te zwaar voor een 18ah accutje, vandaar de druppellader.

Ik krijg de indruk dat je een verkeerde interpretatie geeft aan het woord "druppellader".
De CTEK-5 is nl. ook een druppellader, d.w.z. heeft de modus ONDERHOUD/PULS ingebouwd terwijl niet alle 'gewone' laders dat hebben. Druppelladers zijn normaal gesproken niet per definitie goedkope ladertjes die alleen maar kunnen 'druppelen' en geen hoge continu laadstroom kunnen leveren. Dan moet je al bijna zelf wat gaan bouwen en kun je maken wat je wilt hebben.