Dank voor jullie reactie's!
De gevonden materialen zijn eerder op creativiteit gekozen dan op werking. Qua voeding, wisselspanning etc ben ik een leek en daarom heb ik dit forum gevonden om gebruik te mogen maken van jullie kennis.
In mijn verhaal mist inderdaad het doel waarvoor ik dit wil gebruiken. Het liefst hou ik dit ook een beetje 'geheim' omdat het voor een spel is en spelers mogelijk meelezen al wil ik het ook niet spannender maken dan nodig is.
Het idee is het maken van een houtenkastje (formaat iets groter dan een gemiddelde vogelhuisje) waarop je een handeling moet uitvoeren (code intypen, RFID is niet nodig) waarna de bodem er uitvalt (Aan een kettingkje zodat hij niet op je voeten valt
)
Deze komt ergens in de natuur te hangen en middels coördianten vind een speler dit kastje. De mechanische sloten had ik hiervoor ook bekeken en zo kwam ik terecht op de onderdelen uit mijn linkjes. De speler moet het object ook weer terug brengen in originele staat en daarom vind ik de magneten opties zeer ideaal. Niet beseffende dat dit betekend dat er veel voeding nodig is.
Een optie was ik ook tegen kwam is deze die middels batterijen wordt gevoed: Linkje
Deze is echter niet weerbestendig en zou dan weggewerkt moeten worden terwijl ik de optie juist leuk vind dat je de keypad meteen ziet. En zo kwam ik dus op de andere keypad. uit mijn eerste post.
Gezien het budget en het feit dat dit object in de natuur komt te hangen vervalt sowieso de zonnepaneel optie. Dit lijkt mij moeilijk veilig te maken. Nu jullie bovenstaande weten is het geen groot probleem dat het slot open gaat als de 'voeding op' is. Het gaat immers niet om een toegangspoort.
Het totale budget is tussen de 75 en 100 euro.
Nu jullie bovenstaande weten, veranderd dit nog iets in jullie adviezen of blijft het nog steeds een te grote uitdaging?