Miele Softcare W2203 trommelkruis vervangen


@smd, Je moet niet gemeen naar mij kijken maar naar Miele en andere fabrikanten. Die moeten kwalitatief goede en eenvoudig te reparen spullen maken.

Bezoek mijn neefjes' site: www.tinuselectronics.nl

Op 29 november 2019 18:56:39 schreef smd:

Te weten dat Miele WEL de trafo's los leveren!! Jarenlang besteld kosten 34 Euro!!! Nu door een andere trafo fabrikant....

heb je daar nog een Miele bestelnummer van? Wil ik maar al te graag eens onder mijn baas zijn neus wrijven...

Ik zoek hem op! Toch te gek van woorden om een wasmachine af te keuren op een trafo van enkele tientjes?? Anders kan je de print officieel laten repareren door Peter Stuart met officiele garantie

Enne Ohm Pi, Een trafo vervangen is toch niet te veel werk??

[Bericht gewijzigd door smd op 30 november 2019 18:48:21 (14%)]

Een trafo vervangen doe je in een paar minuutjes. Uitmeten dat een trafo defect is kost meer tijd. Soms kost het ook veel tijd en moeite om bij het defecte onderdeel te komen. Niet alle machines zijn even servicevriendelijk gebouwd.
Na een aantal reparaties kent de monteur de zwakheden van bepaalde wasmachines.
Die kennis is vaak tijdbesparend totdat de fabrikant dat model uit productie neemt. Dan begint alles weer van voren af aan.

Bezoek mijn neefjes' site: www.tinuselectronics.nl

Op 28 november 2019 18:59:54 schreef smd:
Trafo is los leverbaar, wel een oplichterszaak dus! sorry, maar dat is wel waar... Meeste zaken hier in de buurt ( Expert, EP etc) vervangen WEL de trafo. ( Of laten het doen door reparatie bedrijven)

Neen, dit is echt de boel oplichten.... Machine had makkelijk hersteld kunnen worden voor bedrijf gezien voor 150-200 Euro, en dat is ruim genomen!! laat dit maar lezen aan je baas dan!

Jazeekers hebben zeep,temperatuur etc invloed op het kruis

als je dit zakelijk gaat bekijken, is die machine echt afgeschreven. herstellen en steeds andere problemen krijgen, en dus wachten en niks kunnen wassen wil je niet, dus een andere. ken dit van een wasmachine/droger bij een zwembad. die moesten bezuinigen, dus geen externe wasserij voor de handdoeken meer. er werd een set machines van aeg uit de top reeks neergezet, in 6 jaar tijd was het echt op met die dingen, draaiden 5 daags meermaals per dag een volle trommel.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik werk (amsueer O-) ) volgend jaar 15 jaar in die zaak.
Mijn hele leven al aan elektronica bezig, vaak ook aan buizendingen. Ik zou als het ware de onderdelen zelf ook nog herstellen. Moet je bij buizenspul soms al eens doen.

Nu heb ik echt 14,5 jaar tijd nodig gehad om een lijn te trekken tussen professioneel en hobby.
Als mijn buurman zijn wasmachine morgen defect is en ik heb zo'n trafo nodig, gegarandeerd dat daar een nieuwe trafo ingaat en geen nieuwe print. Later tijdens proefdraaien nog een gezellig biertje op z'n terras, trafo afrekenen en klaar.

Elk geval is anders, maar natuurlijk is er nu een nieuwe Miele geleverd van +/- 1500€ in dat kapsalon. Ik weet wat de baas erop verdient, dus hij die er "moet van leven" is nu natuurlijk beter gesteld.
Ik vind de redenering van testman in deze case ook op zijn plaats.

Dat hij alsnog toch geen "dief" is die enkel maar uit is op nieuw illustreer ik graag met volgend voorbeeld:

Eén van de talloze discussies tussen mijn "alles-moeten-weten-en-oplossen-hoe-dan-ook" en zijn printen willen vervangen kwam met de QFU's.
Die tv's zijn wegens hun erg mooie beeld in 2012-13-14 erg veel verkocht geweest bij ons. Vaak dure jongens bij geweest, nog niet oud en al tijden niks meer van leverbaar.
In hun woede om printen te swappen kwam ik dan met het idee om die BGA's te reballen. Dat heeft heel wat voeten in de aarde gehad toen ik daarmee boven kwam.
Dankzij dit forum, enkele toestellen van mijn "hobbykant" van kennissen en Deusjevoo, enkele mooie resultaten behaald.
De baas er toch van overtuigd en elke QFU SSB met BGA-problemen gaat nu linea recta naar Deusjevoo.

De klant zijn QFU is voor een mooie prijs hersteld. Toestellen kunnen wellicht nog even mee. 99% van de klanten kijkt in België toch tv mits settopbox.
Ken geen enkel ander bedrijf in de buurt die die moeite doet. Lijkt me voor een bedrijf dat dienst na verkoop hoog in het vaandel draagt mooie publiciteit.

Ik verwacht natuurlijk wel dat, eens de tv's 10 jaar zijn, we hiermee gaan stoppen. Zie de oorsprong van dit verhaal.

@smd: +1! Ik hoor/lees het Miele nummer graag :)

Miele nummer is: 4403510. Vervangen door de BV EI48 10196Y geproduceerd door Hahn.

Je moet ook eens anders denken: Als je een nieuwe machine verkoopt,heb je idd direct winst, klopt. Maar als je de trafo had vervangen, Winst dus! klant blij,machine draait weer en je had binnenkort of direct ook de schokbrekers vervangen, ook weer winst.. Nu 8 jaar niets en afval berg groter....

Marges zijn niet zo groot meer op nieuwe machines, misschien heeft hij er plm max 300 Euro op gepakt... nou nou, wat een winst!!

Oh ja, met de QFU doen jullie wel print herstel maar niet voor de andere printen?? Wat doen jullie met de bekende AEG en Whirlpool syndroom van de LNK 304?? Ook een nieuwe print??

Tsja, ik vind een klant tegemoet komen wel een belangrijk ding een tevreden klant komt bij je terug...( Sommige daargelaten en worden nooit tevree..)

[Bericht gewijzigd door smd op 1 december 2019 18:53:35 (81%)]

Een probleem dat blijkbaar vaak voorkomt;
Er staat zelfs een filmpje op youtube hoe je die kan checken en vervangen.

Jammer dat er weer een goede machine op de afvalberg belandt, naast de vele anderen.

Fabrice Verhamme

Op 1 december 2019 18:50:26 schreef smd:
Oh ja, met de QFU doen jullie wel print herstel maar niet voor de andere printen?? Wat doen jullie met de bekende AEG en Whirlpool syndroom van de LNK 304?? Ook een nieuwe print??

Jep, AEG volgen we niet, maar bij Whirlpool gaat er ook een nieuwe print in. Zelfde verhaal. Toegegeven, vlak voor Whirlpool en Indesit één pot nat geweest zijn eens tegen gezondigd. Er was aan de nieuwe printen niet aan te komen. Ik moest ze wel herstellen.

Bij Miele weet ik dat het overeenkomsten zijn; andere merken, tsja onwetendheid vd baas?

Nu een goede machine op de afvalberg... :X
Dat ding zijn respectabele urenteller moet toch ook even meegenomen worden dacht ik...
In vernoemd geval kan de eigenares haar machine slecht missen. Het is voor haar professioneel (kapster) lastig om zonder wasmachine te zitten. De kans is groot dat er kleinigheden gaan haperen in de toekomst.

Nu goed, al eerder vermeld, mij moet je niet overtuigen. De baas overtuigen is me al 14,5 jaar niet gelukt, dus dat zal nooit lukken.
Ik zal het tijdens het hobbyen wel regelen :-)

@smd: bedankt voor die partnummer. Daar ga ik straks eens mee zwaaien.

Yep, als je een print professioneel laat repareren is het beste er zijn vele bedrijven die het uitvoeren.Ten eerste is jullie marge hoger en te n tweede beter voor afval berg en ten derde je komt de klant ook tegemoet.

Tsja uren teller.... so what?? Miele haalt met gemak wel meer dan 35000 uur!

Gisteren eens in het bestelsysteem van Miele (België) gekeken. Helaas kwam dat nummer niet meer voor. Dus officieel bij Miele is het helaas niet meer terug te vinden :/

Mijn record van wasuren staat op een goeie 39.000 uren en die machine is toen hersteld geweest (W986 aquastop defect). Machine van een tuinder; er waren in de loop der jaren wel eens nieuwe kogellagers in gestoken.
Maar goed, een 986 was dan nog eentje van de "oude" generatie.

Nee, maar nog wel nieuw bestelbaar bij een andere leverancier, origineel Hahn...

Op 2 december 2019 08:30:22 schreef Beeldbuisje:
Nu een goede machine op de afvalberg... :X

300-serie Miele en goede machine in een zin http://i.fok.nl/s/emo.gif Miele is naar de klote gegaan de seconde dat ze de tweede generatie 900-serie machines (dus met twee druktoetsen en alu flutkruis) hebben geintroduceerd.

Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!

Snap er niets van AW Debiel...

Hoeben

Golden Member

Miele was gewoon de beste. Totdat ook daar in plaats van technici de managers de baas werden. En alles kan dan goedkoper want kwaliteit is niet belangrijk. Tenslotte hoeft een machine alleen maar de garantieperiode mee te gaan. Erg spijtig.

Mijn miele heeft er denk ik al een 15.000 uren erop zitten. Wel lagers, elcos en relais vervangen. En al 2 keren koolborstels, de eerste keer had ik namaak en die waren binnen 2 jaren op.

Valt op dat de slogan 'er is geen betere' niet meer op hun folders staat...

Fabrice Verhamme
maartenbakker

Special Member

En het triestste is misschien nog wel dat de slogan alsnog waar zou kunnen zijn.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Als ze het robuuste kruis nog steeds hadden gebruikt, waren het top machines! Maar A klasse ( dus de EU) gooit ook roet in het eten. Alu kruizen gingen in het verleden ook erg lang mee,zolang je goed wast en niet te veel zeep. Miele doet het niet lang, maar andere merken nog slechter!!

En mechanisch valt het allemaal nog mee vind ik, zeker zoals smd aanhaalt in vergelijk met de concurrentie.
Laten we echter eens de software bekijken. Drama’s zijn dat tegenwoordig.
Op vlak van computerprogramma’s zijn ze nooit sterk geweest; dat zet zich nu door naar hun machines.

Waar we ons tot enkele jaren geleden bij Philips tv’s in ergerden is daar nu min of meer opgelost, maar zien we inmiddels bij de iet of wat geavanceerdere Miele’s. Onbegrijpbaar voor zo’n merk.

Vroeger zei men '3 maal Miele in je leven'.......

Fabrice Verhamme
Hoeben

Golden Member

Op 7 januari 2020 09:13:22 schreef Beeldbuisje:
Op vlak van computerprogramma’s zijn ze nooit sterk geweest; dat zet zich nu door naar hun machines...Onbegrijpbaar voor zo’n merk.

Als je software gestructureerd aanpakt is alles wel goed te maken. Maar op veel plaatsen wordt nog te hobbymatig gewerkt. Niet dat die programmeurs slechte code maken. Het probleem is dat er geen duidelijke userinterface gedefinieerd is, dat er deadlocks kunnen ontstaan etc. Maar vooral dat er geen goede foutdetectie is en ongedefinieerde afhandeling van onverwachte situaties.

Bij Philips was van mijn industriele firmware vaak 70% tot 80% errordetectie, foutafhandeling en vooral dan toch in de juiste staat weer opstarten of verdergaan.

RAAF12

Golden Member

Op 7 januari 2020 09:59:42 schreef fabrice:
Vroeger zei men '3 maal Miele in je leven'.......

Daar was het gewicht ook naar, een kilootje of 80 als ik me goed herinner. Hoe ze die dingen ooit 3 hoog een trappenhuis op hebben gekregen is mij een raadsel.

Ha! Had eens medelijden met de bezorgers/ monteurs van de Jaren 70/80 met de W412 diegene met de dikke stalen kast dik emaille en jawel dubbele motor! Trouwens de W423 was ook niet licht met een dikke 100k

Onze 'moderne' Miele weegt 98KG. Teveel in ieder geval voor de heren van Wehkamp om hem boven te zetten. 'We mogen maar tillen tot 100kg.'

De verpakking (houten frame) maakte het dat de machine totaal iets over de 100 heen ging, ik meen 103. Ze konden kiezen, machine zonder verpakking naar boven of ik hielp ze mee voor die resterende 3kg. Uiteraard met z'n 3 dat ding naar boven en dat ging prima. Stukje voor stukje, de trap is vrij smal.